اخبار گردشگری

همایش فرصت های فرهنگی و گردشگری ایران و قزاقستان برگزار شد

همایش فرصت های فرهنگی و گردشگری ایران و قزاقستان، با هدف آشنایی با تفاهم نامه مشترک دو کشور و معرفی جاذبه های توریستی کشور قزاقستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ابتدای این مراسم، خانم مورزامادیوا ماینورا، نماینده وزارت فرهنگ و ورزش جمهوری قزاقستان و رئیس کمیته گردشگری این وزارتخانه به تبیین دیرینه روابط فرهنگی مردم دو کشور پرداخت و فرصت های گردشگری موجود را بستر تقویت این روابط دانست.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت های فرهنگی در کشور قزاقستان، فعایت های فرهنگی را با توجه به مشترکات فراوان ایران و قزاقستان مهم توصیف کرد.

در ادامه این مراسم، خانم آسل کاربایوا، مدیر اداره تشریفات و مراسم شهر آستانه(پایتخت قزاقستان)، در سخنرانی خود به معرفی ظرفیت هایی گردشگری شهر آستانه پرداخت و برپایی اکسپو بین المللی آستانه ۲۰۱۷ را به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی جهان، نماد بارزی از فرصت هایی گردشگری این شهر دانست.

وی با یادآوری علاقمندی دولت قزاقستان به جذب سرمایه گذاری خارجی، شهر آستانه پایتخت قزاقستان را نماد توسعه این کشور معرفی کرد و همگان را به بازدید از اکسپو ۲۰۱۷ -که تا ۱۰ سپتامبر در این شهر برپاست دعوت کرد.

ونطلاپ اونال بایف، سرکنسول قزاقستان در شهر گرگان، سخنران بعدی همایش بود. وی که به خوبی به فارسی سخن می گفت، به تسهیلات حقوقی و مشوق های پیش بینی شده برای فعالان عرصه فرهنگ و گردشگری در دو کشور ایران و قزاقستان اشاره کرد.

سرکنسول قزاقستان همچنین بر اهتمام دولت متبوع خود بر گسترش روابط همه جانبه با کشورهای همجوار با مشترکات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

خانم مریم گل بالگوژینا، مدیر اجرایی موسسه توریستی تریمف تراول، گردشگری را فرصتی برای تسریع توسعه و هم افزایی های فرهنگی و اقتصادی دانست و از فعالان فرهنگی و اقتصادی دو کشور خواست بر توسعه گردشگری توجه ویژه داشته باشند.

وی با ذکر جذابیت های طبیعی، تاریخی و شهری منحصربه فرد قزاقستان از جمله دشت ها و تجربه زندگی کوچ نشینی در آن، کوهستان ها و رودخانه ها، بناهای تاریخی و جاذبه های شهرهای آستانه و آلماتی، هدف این موسسه را آشنایی هرچه بیشتر مسافران با این جاذبه ها دانست.

گلنار شنوا و ایندیرا محمد نیز به نمایندگی از دو موسسه توریستی اسکای وی و ژابیک ژالی، در سخنانی، آمادگی خود را جهت گسترش همکاری با موسسات گردشگری در ایران اعلام کردند.