اخبار گردشگری

سایت AFC: پرسپولیس – الاهلی جدال دو تیم پر طرفدار غرب آسیا

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره جدال پرسپولیس و الاهلی نوشت و از تقابل دو تیم پر طرفدار غرب آسیا نوشت.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت AFC، دو تیم فوتبال پرسپولیس و الاهلی عربستان فردا (سه‌شنبه) دیدار رفت خود را در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه سلطان قابوس عمان برگزار خواهند کرد.

سایت AFC درباره این بازی نوشت: جدال دو تیم فوتبال پرسپولیس و الاهلی، جدال دو تیم پر طرفدار در غرب آسیا محسوب می‌شود. پرسپولیسی‌ها امیدوار هستند بعد از مدت‌ها در سطح آسیا نتیجه‌ بگیرند. آنها البته سال ۱۹۹۷ به نیمه نهایی جام برندگان راه یافتند و سال ۹۸ و ۲۰۰۱ نیز به چنین مرحله‌ای صعود کردند ولی پرسپولیس هیچ گاه نتوانسته بود به جمع هشت تیم برتر آسیا برسد و حالا این فرصت را دارد که با شکست الاهلی به مرحله بعد نیز صعود  کند.

پرسپولیس در فصل ۲۰۱۷ از گروه سختی توانست جواز صعود به مرحله یک هشتم نهایی را به دست بیاورد. آنها با الهلال عربستان، الریان قطر و الوحده امارات هم گروه بودند که در نهایت به عنوان تیم دوم بعد از الهلال راهی مرحله بعد شدند.

قرمزها باید از یک مرد برای رسیدن به این دستاورد تشکر ویژه‌ای کنند و آن هم مهدی طارمی است. هر چند که طارمی در مرحله قبل موفق به گلزنی نشد ولی این مهاجم ۲۴ ساله شش گل برای پرسپولیس تا این جا به ثمر رسانده تا بعد از عمر عبدالرحمان دومین گلزن برتر رقابت‌ها در این فصل باشد.

هر چند که الاهلی تاکنون قهرمانی در آسیا را تجربه نکرده ولی اولین تیم سعودی است که به فینال جام قهرمانان آسیا در سال ۱۹۸۵ راه یافت. در آن سال الاهلی به نماینده کره‌جنوبی باخت و نتوانست به قهرمانی دست یابد. بعد از سال ۲۰۱۲ الاهلی هیچ گاه از مرحله یک چهارم نهایی  پا را فراتر نگذاشته بود. آنها امیدوار هستند که با درخشش عمر السومه، مهاجم سوری خود بتوانند از سد تیم فوتبال پرسپولیس بگذرند و راهی مرحله بعد شوند.

پرسپولیس – الاهلی عربستان؛ ورزشگاه سلطان قابوس مسقط، ساعت ۲۰:۴۵