اخبار گردشگری

افزایش تعداد گردشگران ترکیه در سال جدید میلادی

وزارت فرهنگ و گردشگری کشور ترکیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که تعداد گردشگران این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی رشد مناسبی داشته است و بنا بر آمار رسمی تعداد بازدیدکنندگان حدود ۵/۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است. طبق این گزارش در نیمه اول سال جاری، حدود ۳/۱۲ میلیون نفر از کشور ترکیه بازدید کرده‌اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است که آمار بازدیدکنندگان در ماه ژوئن بسیار چشمگیرتر و بیشتر بوده است، به‌طوری‌که آمار گردشگران در این ماه نسبت به ماه مشابه پارسال ۱/۴۳ درصد رشد داشته است و یک رکورد خارق‌العاده محسوب می‌شود.

کشور ترکیه یکی از همسایه‌های شمال غربی ایران است که سالیانه افراد زیادی از ایران به این کشور مسافرت می‌کنند، اما بیشترین تعداد گردشگران این کشور متعلق به کشور روسیه است که هم به جمعیت بالای این کشور و هم به موقعیت جغرافیایی کشور روسیه برمی‌گردد. طبق اعلام وزارت گردشگری ترکیه در دوره زمانه ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۱۷ مجموع ۷/۱ میلیون گردشگر روسی به ترکیه سفر کرده‌اند که عمدتاً تعطیلات خود را در این کشور طی کرده‌اند.

یکی دیگر از کشورهایی که گردشگران زیادی در کشور روسیه داشته است، کشور آلمان است. این کشور اروپایی در همین مدت چیزی نزدیک به ۲/۱ میلیون گردشگر در ترکیه داشته است که آمار جالبی به نظر می‌رسد. اما جالب‌تر و عجیب‌تر از همه، تعداد گردشگران کشور گرجستان است؛ این کشور درحالی‌که فقط حدود ۴ میلیون نفر جمعیت دارد، بیش از یک میلیون گردشگر در کشور ترکیه داشته است.

گردشگران روسی در ماه‌های اخیر تعداد سفرهای خود را به کشور ترکیه افزایش داده‌اند، به‌طوری‌که در ماه ژوئن آمار گردشگران روسی حدود ۹/۲۱ درصد رشد داشته است و به ۷۶۳٫۷۲۳ نفر رسیده است.

اما آمار شهرهایی که تعداد بیشتری مسافر به خود جذب کرده‌اند نیز جالب است. در نیمه اول سال ۲۰۱۷ شهرهای استانبول، آنتالیا و غرب ادرین بیشترین گردشگر را داشته‌اند. در این مدت شهر استانبول بیش از ۳۹/۴ میلیون گردشگر داشته است اما شهر آنتالیا از حدود ۲۷/۳ میلیون نفر میزبانی کرده است.

لازم به ذکر است که کشور ترکیه سهم عمده‌ای از اقتصاد خود را بر صنعت گردشگری بنا کرده است. این کشور سال‌های میلیون‌ها نفر گردشگر دارد، که با دادن امکانات بالا آنها را به بازگشت مشتاق می‌کنند.