اخبار گردشگری

ایلام و خروجی رسمی مهران همچنان کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی (ع) است

استاندار ایلام گفت: استان ایلام و خروجی رسمی مهران همچنان به عنوان مسیر و کانون اصلی تردد زائران برای شرکت در آیین اربعین حسینی(ع) است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مروارید» در نشست ستاد اربعین استان ایلام، اظهار کرد: با ۱۰ درصد افزایش نسبت به اربعین پارسال، حداقل یک میلیون و ۲۰۰  هزار زائر امسال از طریق مرز بین‌المللی مهران برای شرکت در آیین اربعین حسینی (ع) در کربلای معلی به عراق عزیمت کند .

وی همچنن شمار افرادی که بعد از آیین اربعین از طریق استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران به کشور بر می‌گردند را یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عنوان و اضافه کرد: اعضای این ستاد با همراهی مردم متناسب با زیادتر شدن اعتماد زائرانی که ایلام و مهران را برای تردد اربعین از مرز انتخاب کرده اند برای ارائه خدمات بهتر اقدام و تلاش میکنند .

مروارید به تلاش و خدمت دستگاه‌های مختلف برای میزبانی زائران اربعین اشاره و ادامه داد: سپاه پاسداران یکی از ارگان‌هایی است که همواره در همه حوزه‌ها در کنار ما خدمت‌رسانی کرده و با ظرفیت خوبی که در حوزه درمان، حمل و نقل، سوخت، تامین بالگرد، تهیه غذا و سایر خدمات مسئولیت‌های مهم بسیاری بر عهده گرفته و امسال نیز ما را یاری خواهد کرد .

رئیس ستاد اربعین استان ایلام تصریح کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی امسال در ایام محرم و اعزام زائران در آبان ماه بارندگی بالاتر از حد نرمال وجود دارد و خدمت‌رسانی و تمهیدات بیشتری در زمینه اسکان و درمان باید اندیشیده شود .

وی همچنین به ضرورت اخذ روادید توسط زائران اشاره و عنوان کرد: هیچ زائری بدون دریافت ویزا از مرز مهران خارج نمی‌شود و کشور عراق نیز امسال بر این موضوع تاکید کرده و از ورود غیر قانونی زائران جلوگیری می‌کند.