اخبار گردشگری

اجرای حکم تخلیه ۲ ساختمان تاریخی در تالش

سیدجلال سیدمحمدی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این ساختمان ها به عنوان میراث فرهنگی، تاکنون در اختیار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش بود و مالکان حقیقی آنها با پیگیری حقوقی در مراجع قضایی، اداره یادشده را محکوم و حکم تخلیه ساختمان ها را اخذ کرده اند.
وی اظهار کرد: تلاش شد با جلب رضایت مالکان حقیقی، ساختمان ها به لحاظ ارزش تاریخی و فرهنگی در اختیار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش بماند، اما اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش در این راستا همکاری نکرد.
وی ادامه داد: هرچند اجرای حکم تخلیه ساختمان های تاریخی و تحویل آنها به مالکان حقیقی، اقتدار و سلامت دستگاه قضا را نشان می دهد، اما بعد از تخلیه آنها، از نظر نگهداری و تخریب اماکن تاریخی نگرانی وجود دارد.
احمد جهانگیری مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تالش که با تاکید او از ورود خبرنگاران به ساختمان های تاریخی توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی ممانعت شد، گفت: اجازه مصاحبه و ارائه اطلاعات در خصوص ساختمان ها و احکام تخلیه آنها را ندارم و پاسخگویی به هر سئوالی منوط به اجازه واحد روابط عمومی اداره کل متبوع است.
روستای آق اولر به فاصله حدود ۳۰ کیلومتر در ارتفاعات ، عمق جنگل ها و کوهستان های غرب تالش، از مناطق تاریخی و باستانی این شهرستان است و ویلاهای متعددی در آن احداث شده است.

** محکومیت ۱۲ متخلف عرضه گوشت غیر بهداشتی به جریمه نقدی در تالش
رئیس شبکه دامپزشکی تالش گفت: امسال ۲۵ نفر به اتهام کشتار غیرمجاز دام و عرضه گوشت غیر بهداشتی در این شهرستان به مراجع قضایی معرفی شده اند و ۱۲ نفر آنها به پرداخت بیش از ۳۶ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.
محمد مرتضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری برای مقابله با عرضه غیرمجاز و غیربهداشتی گوشت و جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری های مشترک انسان و دام، یک هزار و ۷۳۹ بار از مراکز عرضه گوشت در تالش بازدید و تخلف در ۱۶۵ مورد احراز شده است.
وی افزود: علاوه بر محکومیت تعدادی از عوامل عرضه فراورده های دامی فاسد، از سه متخلف در خصوص الزام به رعایت موازین بهداشتی، تعهد محضری اخذ شده است.
مرتضایی ادامه داد: در بازرسی ها بر ذبح دام و استحصال لاشه های دامی در کشتارگاهای تالش، ۲ هزار و ۶۵۷ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف ضبط و امحاء شده است.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و دامداران آن حدود ۹۰ هزار راس دام سنگین و ۲۹۰ هزار راس دام سبک را نگهداری می کنند.
خبرنگاران: عیسی پاشاپور – سید جلال سید محمدی ** انتشاردهنده: کبیری
۷۱۰۶ / ۷۱۲۴ /۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


تالش


میراث فرهنگی


گیلان