اخبار گردشگری

چهارمین گروگانگیری گردشگران ایرانی در ترکیه

در جدیدترین مورد از اتفاقات سفر ناامن به ترکیه، ۲ ایرانی در شهر استانبول که به دست آدم ربایان گروگان گرفته شده بودند، آزاد شدند.

در حالیکه مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیش از این بارها نسبت به سفر غیر ضروری مسافران به ترکیه هشدار داده بودند، اخیرا ۲ ایرانی از سوی آدم ربایان در استانبول به گروگان گرفته شدند. این ۲ نفر ایرانی جزو پنج گروگانی بودند که توسط اعضای یک شبکه قاچاق انسان در محله زیتون بورنی شهر استانبول ترکیه گروگان گرفته شده بودند و برای آزادی، از خانواده آنها مطالبه
 ۱۰۰ میلیون تومان وجه نقد شده بود.

به گزارش پلیس ترکیه، گروگانگیرها ۲ نفر تبعه کشور افغانستان بوده و از طریق نرم افزار ایمو با خانواده گروگان ها در ارتباط بودند.

بنا به اعلام پلیس ترکیه، یکی از این پنج گروگان از محل حبس خود رها شده و پس از اطلاع به پلیس، ماموران امنیتی پلیس به محل حضور گروگان ها اعزام شده و هر چهار گروگان دیگر را آزاد کردند. در جریان عملیات پلیس یکی از گروگانگیران، دستگیر شده و همدست وی نیز از محل متواری شده است.

موضوع رهاسازی این ۲ گروگان ایرانی با پیگیری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و نمایندگی نیروی انتظامی و با همکاری دقیق و نزدیک پلیس آسایش و بین الملل ترکیه انجام شد.

به گزارش ایرنا، این گروگانگیری چهارمین مورد از گروگانگیری اتباع ایرانی در سال میلادی جاری محسوب می شود.

گفتنی است؛ مرتضی رحمانی موحد معاون وقت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش از این اعلام کرده بود که طیف نا امنی در ترکیه گسترده تر شده و به شهرها و موضوعات مختلف کشیده شده است و اگر ضرورتی به سفر گردشگری وجود ندارد، ایرانیان از سفر به ترکیه پرهیز کنند.

همچنین سازمان نظارت بر بهداشت روسیه در بیانیه ای به شهروندان این کشور هشدار داده که سفر به ترکیه با توجه به گسترش روزافزون ویروس کوکساکی و آلوده شدن صدها گردشگر روس برای سلامتی خطرناک است.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: در روزهای اخیر حدود ۵۰۰ گردشگر روس بر اثر آلودگی به ویروس کوکساکی بیمار شده اند.