اخبار گردشگری

برگزاری دوره « تیران شناسی» در تیران و کرون

محسن مظاهری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در دوره تیران شناسی ظرفیت های تاریخی، گردشگری، صنایع دستی و اتفاقات تاریخی شهرستان تبیین می شود که فرصتی ارزشمند در جهت توسعه فرهنگ بوم گردی و معرفی تاریخ چند هزار ساله منطقه است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون افزود: گام اول این دوره ویژه مردم این شهرستان وپس از آن ویژه مسافران و گردشگران است.
وی افزود : کتاب مردم شناسی شهرستان تیران و کرون با مشارکت سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور تهیه شده که همزمان با هفته شهرستان رونمایی می شود.
مظاهری نبود مکان مناسب برای موزه مردم شناسی و نگهداری مصحف ارزشمند و تاریخی را از دغدغه های جدی پیش روی فعالیت میراث فرهنگی دانست وگفت: وسایل تاریخی، مصحف ارزشمند و کتب تاریخی این شهرستان جمع آوری شده اما به دلیل نبود مکان مناسب قابلیت ایجاد نمایشگاه وو معرفی آن ها فراهم نشده است.
طرح تیران شناسی در میراث فرهنگی وصنایع دستی و گردشگری شهرستان تیران و کرون تدوین و جزء برنامه های این شهرستان در سال ۹۶ به اداره کل میراث فرهنگی وصنایع دستی استان اصفهان معرفی شده است.
تفرجگاه های طبیعی و تاریخی شهرستان تیران و کرون هر کدام گنجینه ای تاریخی و بکر و زیبایی هستند که همه مسافران و گردشگران را به خود جذب و نظرها را معطوف خود می سازد.
شهرستان تیران و کَروَن با بیش از ۷۱ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد و دارای ۲۷ اثر تاریخی ثبت شده است.
۷۱۳۱ / ۶۰۲۲ خبرنگار: اکبر مهدیزاده – انتشار: عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بوم گردی


تیران و کرون