اخبار گردشگری

گسترش همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه گردشگری بررسی شد

به گزارش ایرنا، در این دیدار که با حضور جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان برگزار شد، شرکت کنندگان نحوه گسترش همکاری و نیز سرمایه گذاری مشترک در حوزه گردشگری را بررسی کردند .
جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به افزایش دو برابری سفرهای گردشگری به کشورمان در سال های اخیر و برنامه دولت برای توسعه این حوزه اقتصادی، گفت: ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور همسایه از ظرفیت های بزرگ برای گسترش همکاری در حوزه گردشگری برخوردار هستند .
جهانگیرزاده سفرهای گردشگری سالانه نزدیک به یک میلیون شهروند آذربایجانی به جمهوری اسلامی ایران را خاطر نشان کرد و افزود: بنا به آمار موجود در سال جاری بیش از ۶۷ هزار ایرانی به عنوان گردشکر وارد خاک جمهوری آذربایجان شدند.
وی افزود: همکاری نهادها و شرکت های گردشگری منجر به توسعه همکاری در این حوزه می شود و سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز آماده ارایه کمک های لازم در این زمینه می باشد .
مرتضی حاجی مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشورمان نیز در این دیدار گزارشی در باره پروژه های گردشگری و نیز وجود فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری در این حوزه در کشورمان ارایه داد و از سرمایه گذاران آذربایجانی برای مشارکت در این پروژه ها دعوت به عمل آورد .
وی همچنین گزارشی در باره ظرفیت های موجود در حوزه های مختلف گردشگری در همه استان های کشورمان ارائه کرد و افزود: با توجه به توسعه رو به فزونی گردشگری و نیز افزایش بیش از پیش تعداد گردشگران خارجی در ایران، سرمایه گذاری مشترک در این حوزه برای هر دو طرف سودآور خواهد بود .
حاجی در گفت و گو با ایرنا نیز گفت: با توجه به این که بعد از برجام سفرهای گردشگری اتباع خارجی به ایران بطور قابل توجه ای افزایش یافته متاسفانه برخی مناطق کشورمان در پذیرش گردشکران با مشکل اقامت مواجه هستند.
وی افزود: به همین علت با معرفی پروژه های تعریف شده در حوزه گردشگری از سرمایه گذاران علاقه مند برای فعالیت در ایران دعوت می کنیم در این حوزه سرمایه گذاری کنند .
روسلان قلی اف نماینده کنفدراسیون کارآفرینان جمهوری آذربایجان نیز سرمایه گذاری مشترک با شرکتهای ایرانی در حوزه گردشگری را مهم خواند و گفت: سفر اخیر وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان به ایران نشان دهنده وجود فضای بسیار مناسب برای همکاری شرکت های گردشگری دو کشور می باشد .
وی با اشاره به سفرهای گردشگری از کشورهای همسود و اروپایی شرقی به جمهوری آذربایجان را خاطر نشان کرد و گفت: شرکت های آذربایجانی و ایرانی می توانند در راستای تسهیل سفر شهروندان این کشورها از طریق جمهوری آذربایجان به ایران همکاری کنند .
در این دیدار همچنین بر ضرورت معرفی بیشتر شهرهای مختلف ایران و جمهوری آذربایجان به شهروندان دو کشور و نیز تدوین برنامه ویژه برای مبادله تجربه میان دانشگاه های گردشگری ایران و جمهوری آذربایجان تاکید شد .
خاورم ** ۳۳۷**۱۱۴۴
* انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*


اقتصاد


جمهوری آذربایجان


ایران


همکاری در حوزه گردشگری