اخبار گردشگری

شناسایی۱۱۰بازی بومی و محلی در خراسان شمالی

یوسف امیری روزسه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از جمله این بازی ها به هفت سنگ، گردو بازی، چوب کشی، تیروکمان، دوز و یک قل دو قل اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد از بازی های بومی و محلی سطح استان، در قالب ورزش شناسایی شده است.
وی اظهار کرد: عدم حمایت اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، کمبود اعتبار،نبود امکانات و تجهیزات در روستاها و نبود داور و مربی از عمده چالش های بازی های بومی و محلی این استان است.
وی اضافه کرد: نبود داور و مربی با برگزاری کلاس های آموزش مربیگری تا حدودی جبران می شود اما برای ارتقای این رشته ورزشی باید مشکلات پیش رو برطرف شود که این مهم با مساعدت نهادهای مرتبط محقق خواهد شد.
امیری با بیان اینکه امسال از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان اعتباری به این هیات اختصاص نیافته است توضیح داد: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ درصد از جمعیت خراسان شمالی را روستائیان تشکیل می دهند میزان اندک اعتبارها پاسخگوی نیاز این رشته ورزشی نیست.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خراسان شمالی گفت: باید استانداری خراسان شمالی و اداره کل آموزش و پرورش در راستای پیشبرد ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی با این هیات همکاری داشته باشند.
وی توضیح داد: بازی های بومی و محلی باعث استحکام خانواده می شود، این بازی ها را می توان با کمترین امکانات و هزینه به بهترین شکل اجرا کرد.
۴۵ هیات ورزشی در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد ۳۵ تا ۴۰ هیات ورزشی فعال هستند.
ع/ ۶۰۴۲ انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


ورزش


بازی بومی


ورزش بومی


خراسان شمالی