اخبار گردشگری

نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بجنورد ۲۰۰ هزار بازدید کننده داشت

آدینه محمد سویدانلویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه میزان فروش آثار هنرمندان و صنعتگران کشور در هفتمین نمایشگاه سراسری بازرگانی و صنایع دستی این استان در مقایسه با دور قبل ۱۱ درصد افزایش یافت، گفت:در این نمایشگاه بیش از چهار میلیارد و ۳۵۷ میلیون ریال آثار به فروش رفت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این رویداد، پنج نفر از تولیدکنندگان به عنوان برگزیدگان هفتمین نمایشگاه صنایع دستی و بازرگانی انتخاب شدند.
وی اظهار کرد: این هنرمندان و صنعتگران به واسطه شاخص هایی چون اصالت آثار، تنوع و کاربردی بودن آثار، ابتکار و خلاقیت و میزان فروش مورد ارزیابی قرار گرفته و به عنوان هنرمندان برتر انتخاب شدند.
سویدانلویی تصریح کرد: ‘تبدل خواه’ هنرمند تهرانی در رشته شیشه، ‘ نفیسه حمیدی’ از استان گلستان در رشته چوب، ‘جبلی’ از استان مازندران در رشته شیشه، ‘سید رضا حسینی’ از استان همدان در رشته چرم و ‘مینایی’ از استان همدان در رشته شیشه عناوین برتر این نمایشگاه را از آن خود کردند.
هفتمین نمایشگاه سراسری بازرگانی و صنایع دستی خراسان شمالی از ۱۸ تا ۲۲ مرداد ماه در بوستان ملی بش قارداش در ۱۲۰ غرفه دایر شد.
* سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


اقتصاد


صنایع دستی


نمایشگاه


خراسان شمالی