اخبار گردشگری

هفته فرهنگی سمیرم شهریور امسال برگزار می شود

فرماندار سمیرم گفت: هدف از برگزاری و برپایی هفته فرهنگی و اجتماعی معرفی توانمندی ها و ظرفیت های سمیرم در بخش های مختلف است.
محمدحسین نصرتی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری سمیرم با محوریت و دستور کار هفته فرهنگی سمیرم این منطقه اظهار کرد: سال گذشته هفته فرهنگی شهرستان سمیرم با نام «سمیرم سرزمین هزار چشمه» در این شهرستان برگزار شد که در اولین گام مفید و سازنده بود.
وی گفت: این برنامه ها در ادامه اجرای برنامه‌های فرهنگی دولت بوده و در سمیرم هر سال از ۲۵ تا ۲۸ شهریور به عنوان هفته فرهنگی و اجتماعی نامگذاری شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمیرم نیز گفت: از مجموع ۹۱ منطقه نمونه مصوب گردشگری در استان اصفهان، ۹ منطقه نمونه گردشگری مصوب آن در شهرستان سمیرم وجود دارد که این بیانگر ظرفیت‌ های موجود این شهرستان در زمینه فرهنگی و گردشگری است.
سجاد افشاری تصریح کرد: صنایع دستی نمد و گلیم این شهرستان، مُهر اصالت سازمان یونسکو را دارد که این نیز بیانگر فرهنگ غنی و هنر اصیل این شهرستان است.
به گزارش ایرنا سال گذشته اولین جشنواره هفته فرهنگی اجتماعی سمیرم با عنوان «سرزمین هزار چشمه» در محل ورزشگاه شهید صابری این شهرستان، از ۲۵ شهریورماه کار خود را با برپایی نمایشگاه توانمندی‌های سمیرم آغاز کرده و تا ۲۸ شهریورماه با برنامه های متنوع فرهنگی و شاد دیگر برگزار شده بود.
پارک ‘تقرچه’، چشمه ‘خوانسار’، تخت سلیمان آب ملخ، حمام ‘کمال الملک وزیر’، ‘تل شاهی و وزیری’، ‘قلعه بهمن’، آبشار ‘خفر’، آبشار سمیرم، چشمه ‘ناز ونک’، ‘تالاب خان وردشت’،آبشار ‘بی بی سیدان’،چشمه’بابا زرنگ کمه’، چشمه ‘نوول’ غار ‘دنگزلو’ ، ‘لای سرخ دنا’ و ‘امامزادگان ابراهیم، زید ابن علی، سیداحمد و سیدمحمد خفر، بی بی ناز خاتون و بی بی گل خاتون کمه و حنا’ از جمله آثار تاریخی و طبیعی سمیرم است.
شهرستان کوهستانی و معتدل سمیرم با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهری عشایری و روستایی ، دارای ۹ منطقه نمونه گردشگری در جنوب استان اصفهان است.
پیشینه تاریخی ، بافت عشایری روستایی و شهری به همراه مواهب طبیعی ازقبیل جنگل ، کوهستان ، پوشش گیاهی ، روان آبهای همیشه جاری و نیز تنوع جانوری در اقلیم کوهستانی و سردسیر، سمیرم را به عنوان ظرفیت بی بدیل گردشگری در استان اصفهان و منطقه میانی ایران مطرح کرده است.
گ/۷۱۴۷/ ۶۰۲۲ خبرنگار: محمود افشاری- انتشار: عمادی

انتهای پیام /*


اجتماعی


هفته فرهنگی


گردشگری


سمیرم