اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

استاندار کرمانشاه: موافق توسعه مجموعه گردشگری قوری قلعه هستیم

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اسدالله رازانی روز شنبه در دومین جلسه کارگروه گردشگری استان کرمانشاه با دستور کار طرح طبیعت گردی مجموعه گردشگری قوری قلعه افزود: مشابه غار قوری قلعه در کشور ما زیاد است اما محیط بکر و زیبای کوهستانی و جنگلی اطراف این غار آن را از سایر غارهای کشور متمایز کرده و این می تواند برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و جذب گردشگر بسیار مهم باشد.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی توانمند برای اداره مجموعه گردشگری قوری قلعه وجود ندارد، گفت: دولت مجبور است به صورت مستقیم ورود کند و در زمینه تقویت و توسعه زیرساخت های گردشگری در این مجموعه اقدام به هزینه و سرمایه گذاری کند.
وی با بیان اینکه برای ورود دولت به این مجموعه باید قوری قلعه را از فهرست مناطق نمونه گردشگری خارج کنیم، گفت: مجموعه استانداری با هدف توسعه مجموعه گردشگری قوری قلعه با خروج آن از فهرست مناطق نمونه موافق است و هدف ما کمک به توسعه این مجموعه است.
وی تاکید کرد که نباید زمان را از دست بدهیم و طرح ها را هرچند وقت یکبار مرور کنیم بلکه باید با شتاب هرچه بیشتر و براساس نظرات کارشناسان و متخصصان این حوزه طرح های اولویت دار و اساسی در آنجا اجرایی شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه دولت با محدودیت های بودجه ای مواجه است، گفت: برای اختصاص اعتبار به طرح توسعه قوری قلعه باید از اعتبارات دیگر دستگاه ها کم شود و از این رو وظیفه داریم بودجه را به صورت دقیق و در جایی که توجیه دارد، هزینه کنیم.
رازانی یادآور شد که کمیسیونی با حضور مسئولان مربوطه و کارشناسان و متخصصان حوزه معماری و گردشگری وضعیت مجموعه گردشگری قوری قلعه را مورد ارزیابی قرار دهند و براساس اولویت و نیاز طرح ها اجرایی شود.
غار قوری قلعه، بزرگترین غار آبی خاورمیانه است که در ۸۵ کیلومتری شهر کرمانشاه و در کنار جاده روانسر- پاوه قرار دارد و بنا به گفته زمین شناسان، ۶۵ میلیون سال قدمت و سه هزار و ۱۴۰ مترعمق دارد و تنها ۳۰ سال از شناسایی آن می گذرد.
براساس اعلام میراث فرهنگی استان کرمانشاه سال گذشته حدود ۱۳۰ هزار نفر گردشگر از این غار دیدن کردند.
در ادامه این جلسه پیشنهاد برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در اوایل اسفند امسال در استان کرمانشاه مطرح شد که اعضای کارگروه با این پیشنهاد موافقت کردند.
اجرای طرح اکوتوریسم در روستای کندوله و کورتویج دینور نیز به عنوان دستور کار سوم در این جلسه مطرح شد که استاندار کرمانشاه گفت که طرح جالبی است و مزایای متعددی دارد که باید پیگیری و اجرا شود.
استان کرمانشاه دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.
تنها اثر جهانی استان کرمانشاه، مجموعه آثار تاریخی بیستون در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه است.
۳۰۳۳/۸۰۶۶ خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*

‘;

$.ajax({
type: “Post”,
url: “/NetServices/Ajax.aspx/SendToFriend”,
data: “{data:'” + data + “‘, enterd: ‘” + enterd + “‘ , captcha:'” + captcha + “‘ }”,
contentType: “application/json; charset=utf-8”,
dataType: “json”,
success: function (msg) {

if (msg.d == “”) {
//alert(‘با موفقیت ارسال شد’);
ResultText.innerHTML = “”+ divbody;
} else {
alert(msg.d);
ResultText.innerHTML = oldhtml;

}
ctl00_ctl00_ContentPlaceHolder_ContentPlaceHolder_NewsContent4_Ajaxsendfriend_uc1_Captcha_US1_chanagesecurecode();

},
error: function () {
ResultText.innerHTML = “error”;
}
});

}

function ShowPopup(layer, obj) {

$(“.popup”).colorbox({ width: “350px”, inline: true, href: “#ResultText” });
//var objLayer = document.getElementById(layer);
//doPopup(objLayer,obj)
}

ارسال به دوستان

نام:

ایمیل گیرنده:

برای ارسال به چندین ایمیل از علامت , استفاده کنید

Captcha: