گردشگری و توریسم

محبوبترین تورهای آسیا در فصل تابستان

تورسیم و گردشگری

محبوبترین تورهای آسیا در فصل تابستان

نوروز ۹۶ هم همراه با فروردین به پایان رسید و اکثر مردم دوباره به همان روال عادی زندگی و کار کردن پرداختند تا دوباره به تابستان برسند و با توجه به تعطیلات مدارس برای سفرهای خود برنامه ریزی کنند. اما برای تابستان به کدام کشورها یا شهرهای خارجی سفر کنیم که هم تجربه ای جدیدتر باشد و هم از هر لحظه حضور خود در آن کشورها لذت ببریم؟

اخیرا می توان گفت تورهای کشورهای آسیای از استقبال بسیار خوبی در کل دنیا برخوردار شده اند و این کشورها با توجه و ساخت بهترین زیرساخت ها و توسعه مداوم توانسته اند جایگاه بسیار مناسبی را دریافت کنند. شرکت های هواپیمایی این کشورها در رده بهترین شرکت های هواپیمایی دنیا قرار گرفته اند.

در مقاله امروز می خواهیم تور ترکیبی کره جنوبی و ماکائو، دو تور بی نظیر آسیایی را به شما معرفی کنیم که کمتر به آنها توجه شده است اما مطمئنا پس از اولین تجربه خود، نه تنها پیشمان نخواهید شد بلکه شاید این سفر تبدیل به یکی از برترین سفرهای طول عمر شما گردد. تورهای دیگری هم در کنار این تورها وجود دارد که می توان از آن ها یاد کرد و سالانه استقبال بسیار خوبی را دارند مانند تور تایلند اما در این قصد نداریم به آن ها بپردازیم.

تورسیم و گردشـگری

تور ترکیبی کره جنوبی و ماکائو، دو تور بی نظیر آسیایی

ماکائو

نام ماکائو را حتما شنیده اید، یکی از زیباترین توابع کشور چین که پر است از زیبایی ها و جاذبه های گردشـگری دیدنی که هر گردشـگری از دیدن آنها زبان به تحسین باز می کند. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید گردشگران بدلیل زیبایی های بی حد و حصر ماکائو به آن لقب لاس وگاس شرق آسیا را داده اند.

تورسیم و گردشـگری

ماکائو

همانطور که می دانید هنگ کنگ به همراه ماکائو دو کشور جدا شده از چین هستند که در سالیان اخیر مجددا به چین بازگردانده شده اند؛ تایوان نیز تقریبا چنین وضعیتی دارد. آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب این کشور باعث شده تا گردشگران کشورهای مختلف بخصوص کشورهایی که آب و هوایی معمولا سرد دارند همواره علاقه مند به سفر به ماکائو باشند. اما بگذارید چند جاذبه گردشـگری معروف ماکائو که می توانید در تور ماکائو  از آنها بازدید کنید را به شما معرفی کنیم:

برج زیبای ماکائو

احتمالا شناخته شده ترین جاذبه گردشـگری ماکائو همین برج است! این برج چیزی در حدود ۳۴۰ متر ارتفاع دارد و هدف اصلی از ساخت آن برقراری ارتباطات رادیویی قوی می باشد. اما جالب تر از آن بخش سرگرمی و البته ترسناک(!) این برج است که بانجی جامپینگ از یکی از مرتفع ترین بخش های آن به ارتفاع ۲۳۳ متری است.

معبد بودا (A-Ma Temple)

ماکائو نیز همچون اکثر کشورهای شرق آسیا دارای معابد تاریخی گوناگون با معماری هایی خاص می باشد که می توانید در تـور ماکائو خود از آنها نیز بازدید کنید. معبد بودا معروف ماکائو که به A-Ma شهرت دارد، یکی از همین معابد است که مجسمه هایی بسیار زیبا از شیرهای سنگی نیز در محوطه آن قرار دارد. گفتنی است این معبد در لیست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

تورسیم و گردشـگری

معبد بودا (A-Ma Temple)

خانه و جزیره تایپای

جزیره تایپای در جنوب ماکائو واقع شده است که یکی از سرسبزترین و زیباترین مناطق در سراسر ماکائو می باشد. جالب اینکه هنوز در این شهر می توانید ساختمان هایی که مستعمره پرتغال بوده اند را مشاهده کنید. اما در این جزیره چند معبد بودایی نیز وجود دارد که در صورت علاقه مندی می توانید از آنها هم بازدید کنید. و مهم‌تر از همه اینکه اگر فرصت نکردید تا از مکان های ذکر شده بازدید کنید به هر نحوی که شده از خانه مستعمره تایپای دیدن کنید، در این خانه که حالا در حقیقت یک موزه است می توانید از اسباب قدیمی جالب توجه آن هم دیدن بعمل آورید.

کره جنوبی

و اما کره جنوبی… کشوری که همه شما زیبای های آن را حداقل در فیـلم‌هایشان دیده اید! کشوری که در آن هنوز هم آن خانه های قدیمی با معماری خاصش را می توان دید. در این کشور نیز جاذبه های گردشـگری متعددی وجود دارد که در اینجا قصد داریم تنها چند نمونه از شاخص ترین آنها را به شما معرفی کنیم:

تورسیم و گردشـگری

کره جنوبی

قصر کوم بوک گانگ

احتمالا این قصر را بارها و بارها در فیـلم های تاریخی کره‌ای مشاهده کرده اید اما خب بازدید آن از نزدیک طبیعتا خیلی با آنچه در نمایشگر دیده اید خیلی تفاوت دارد! قصر کوم بوک گانگ که به آن قصر شمالی هم گفته می شود جزء قصرهای پنج گانه بجای مانده از قرن های گذشته است!

بد نیست بدانید ترجمه این قصر (Gyeongheegung) به انگلیسی به معنای “قصر درخشان شادی” است که در هنگام بازدید از این قصر حتما معنای این عبارت را به عینه درک خواهید کرد. و باز هم از همه جالب تر اینکه در این قصر چیزی حدود ۷۷۰۰ اتاق مجزا وجود دارد!

رود چئونگی چئون

چئونگی چئون (Cheonggyecheon) یکی از معروف ترین رودهای طویل کره جنوبی با طول در حدود ۸٫۵ کیلومتر می باشد که در پایتخت زیبای این کشور یعنی سئول واقع شده است. البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که تمامی مسیر رودخانه مصنوعی است!

تورسیم و گردشـگری

رود چئونگی چئون

نشستن در قایق و حرکت در بین این رودخانه خلوت قطعا آرامشی را به شما اعطا می کند که در کمتر جایی می توانید تجربه کنید. بعلاوه در حاشیه رودخانه صندلی هایی نیز برای نشستن و تماشای مناظر اطراف وجود دارد.

قلعه هوآسیونگ

این قلعه نیز یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی است که می توانید در تور کره جنوبی از آن دیدن کنید. این قلعه که در بخش جنوبی سئول واقع شده است، در سال ۱۹۷۷ میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. باید اضافه کنیم که رودخانه سوئون چیون نیز از میان ایت قصر مجلل عبور می کند.

مزرعه نمک Taepyeong

Taepyeong نام یک مزرعه نمک بسیار زیبا و خیره کننده است که در جزیره ای به نام Jeungdo واقع گردیده و در حقیقت بزرگترین مزرعه نمک در سرتاسر کره است.

تورسیم و گردشـگری

مزرعه نمک Taepyeong

تماشای پروسه بدست آوردن نمک از آب دریا لذت بخش ترین کاری است که می توانید در این مزرعه زیبا انجام دهید.

در آخر باید گفت شما می توانید با مراجعه به آژانس های مسافرتی به راحتی تـور مورد نظر خود را رزرو و سفر خوبی را داشته باشید.

منبع: www.e-china.ir