اخبار گردشگری

اجرای طرح آموزش ورنی بافی در روستاهای استان اردبیل

علیرضا دباغ عبداللهی روز دوشنبه افزود: سرمایه گذاری در روستاها با هدف توسعه صنعت گردشگری و جذب توریسم به همراه تولید صنایع دستی ارزشمند یکی از اولویت ها و برنامه های جدی این اداره کل است.
او با اشاره به اینکه گلیم و ورنی اردبیل بقدری پرطرفدار و باکیفیت هستند که شایسته دریافت برند جهانی شناخته شده ‌اند گفت: ۹۳ روستای مستعد توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۴ روستا در حوزه گردشگری و مابقی نیز در حوزه صنایع دستی دارای ظرفیت و توانمندی بی‌نظیری هستند.
وی اظهار کرد: موضوع آموزش رایگان زنان جامعه عشایری و روستایی برای تولید آثار صنایع دستی مناسب و کیفی جز اولویت‌ ها بوده و آموزش رایگان به ‌بافی ، ورود به بازار عرضه محصولات و ارائه طرح‌های مختلف از سوی میراث فرهنگی انجام می‌ شود تا تولیدات صنایع دستی هر روستا یا منطقه به نام همان محل و مکان عرضه شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، وی بیان کرد: اگر این تولید انحصاری شکل گرفته و قوام یابد می‌توان بازارهای مناسب جهانی را در این حوزه به دست آورده و از برخی دلال‌ بازی ‌ها و کارشکنی ‌ها در عرضه محصولات کیفی‌ تر جلوگیری شود.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


اردبیل


ورنی