اخبار گردشگری

طرح هادی سه روستای تیران و کرون به گردشگری تبدیل شد

موسی شریفی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: روستاهای کردعلیا، احمدرضا و جاجا به دلیل ظرفیت های تاریخی و گردشگری به عنوان روستای گردشگری معرفی شدند.
وی بیان کرد: طرح هادی این سه روستا در گذشته همانند سایر روستاهای شهرستان تهیه شده بود و اما با توجه به ظرفیت های گردشگری آن ها و تصویب در کمیسیون گردشگری و بازنگری طرح هادی، طرح هادی این روستاها تغییر یافت.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان تیران و کرون افزود: روستاهای یاد شده به سبب دارا بودن مواهب طبیعی ، جاری بودن چشمه سار ، پوشش گیاهی ، وجود گونه های جانوری و نیز هوای مطلوب کوهستانی در کنار شماری آثار تاریخی دارای جنبه های گردشگری طبیعی است.
وی افزود : برخی نقاط دیگر مانند روستای خمیران نیز دارای ظرفیت گردشگری است که برای تغییر طرح هادی آن ها نیاز به اخذ مصوبه و ارائه مستندات لازم است.
وی یادآوری کرد: طرح هادی تمامی روستاهای شهرستان تیران و کرون انجام شده که در برخی از روستاها بازنگری باید انجام شود و برای بازنگری نیازمند اعتبارات مالی است.
شهرستان تیران و کرون دارای بیش از ۴۰ روستا ست.
بازنگری طرح های روستایی باید هر ۱۰ سال یکبار انجام شود که طرح هادی ۱۰ روستای شهرستان تیران و کرون باید بازنگری شود اما محدودیت اعتباری مانع از این بازنگری شده است
شهرستان تیران و کرون دارای بیش از ۷۱ هزار نفر جمعیت است که در ۴۵ کیلومتری غرب اصفهان واقع شده است.
۷۱۳۱/ ۶۰۲۲ خبرنگار: اکبر مهدی زاده – انتشاردهنده: عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


تیران


روستاهای گردشگری


طرح هادی