اخبار گردشگری

منطقه زیبای اما، نگین درخشان گردشگری ملکشاهی

به گزارش ایرنا، منطقه تفریحی و گردشگری اما در ۱۵ کیلومتری شهر ارکواز ملکشاهی و ۲۵ کیلومتری جنوب ایلام همچون نگینی زیبا و درخشان یکی از قطب های گردشگری استان ایلام است و هر ساله بویژه در فصل تابستان میزبان خیل عظیمی از هم استانی های ایلامی است.
ویژگی های این منطقه در نوع خود در استان کم نظیر است ، خز و سرخس پرسیاوشان در دیواره‌های این آبشار زیبایی آن را صد چندان کرده است، درختان زیبای انجیر کوهی، انگور و بلوط اطراف این محل سرسبز را فرا گرفته و عبور رشته رشته آب در میان سرخس‌ها و خزه‌ ها ، چشمان هر بیننده ای را خیره می ‌کند.
دریاچه سد چم گردلان نیز که جهت تهیه آب شرب و صنعتی مردم استان ایلام احداث شده زیبا و تماشایی است و آب زلال آن پذیرای گردشگرانی است که جهت ماهیگیری ، شنا و تحقیقات علمی به این منطقه سرازیر می‌شوند و در ادامه این مسیر نیز روستای مهر در دامنه کوهستان قرار گرفته که پوشیده از فضای سبز باغات انجیر ، انگور و دیگر مرکبات است .
مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی در این ارتباط به خبرنگار ایرنا می گوید: نزدیکی این منطقه به مرکز استان و راه دسترسی از شهرستان ایلام و شهر ارکواز ملکشاهی و از همه مهم تر آب و هوای خنک همراه با مناظر دلپذیر این منطقه را به قطب گردشگری استان تبدیل کرده است.
طالب خزان با بیان اینکه آبشار اما در این منطقه در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است اظهار کرد: این آبشار زیبا به شماره ۲۳۷ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده است، طول این آبشار ۲۹۷ متر است که در تمامی فصول سال دارای چشم اندازی زیبا برای بازدید گردشگران و طبیعت دوستان است.
وی افزود: این منطقه توریستی و گردشگری استان فاقد زیرساخت های گردشگری است که لازم است با اختصاص اعتبارات استانی امکانات لازم در این منطقه احداث شود ، چراکه سالانه بیش از ۵۰ هزار نفر از این منطقه دیدن می کنند.
مدیر میراث فرهنگی ملکشاهی یادآور شد: در این منطقه به تازگی آثاری از یک شهر باستانی و تمدن کشف شده که در مراحل کاوش و بررسی است، همچنین در این منطقه سه قبرستان تاریخی نیز مربوط به ادوار مختلف وجود دارد
خزان نقش گردشگری را در توسعه مهم ارزیابی و اظهار کرد: توسعه گردشگری در ملکشاهی که فاقد صنعت و کشاورزی مناسب است می تواند زمینه کسب و کار و اشتغال را برای جوانان مستعد و جویایی کار آن فراهم سازد .
مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ملکشاهی اضافه کرد: گردشگری امروز بخش بسیار مهمی در نظام اقتصادی کشورهای دنیا محسوب می شود به طوریکه اقتصاد برخی از کشورها بیش از ۸۰ درصد وابسته به فعل و انفعالات صنعت توریسم است.
شهرستان ۲۲ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد، ۳۱ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی و ۲ اثر طبیعی نیز در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است.
خبرنگار: روح الله احمدی * انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
۶۰۳۴/۷۱۷۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


شهرستان ملکشاهی


آبشار اما