اخبار گردشگری

پرونده ۹ اثر تاریخی تهران برای ثبت ملی آماده شد

رجبعلی خسروآبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آخرین جلسه شورای ثبت و حریم استان تهران در مرداد نیز پرونده ۹ اثر تاریخی با معیارهای لازم برای ثبت در فهرست آثار ملی انجام شد.
وی با بیان اینکه تصمیم نهایی در تایید یا رد پرونده های ارسالی با معاونت میراث فرهنگی کشور است، افزود: بی تردید ثبت ملی بناها در بعضی موارد با اعتراض هایی از سوی مالکان همراه است، اما وظیفه ما صیانت از تاریخ و هویت شهر بوده و در این راه حقوق و مطالبه عمومی را فدای منافع شخصی نخواهیم کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران ادامه داد: قوانین میراث فرهنگی باید به سمت و سویی سوق یابد تا مالکان بجای تلاش برای خروج بنای خود از فهرست آثار ملی در حفظ و ایجاد کاربری مناسب برای آن قدم بردارند.
وی افزود: در شورای شهر جدید تلاش خواهیم کرد تا اعضا مصوباتی را برای حمایت از مالکان بناهای تاریخی در شهر تهران وضع کرده تا حقوق مادی برای مالکان بناهای تاریخی نیز جبران شود.
گفتنی است که پرونده ۹ بنای ارزشمند تهران برای ثبت ملی از جمله پل تاریخی کن، اتو گاراژ خراسان، ساباط عباسی، بازارچه نائب السلطنه، مجموعه فرهنگی تاریخی بهار، خانه مرتضوی پور حمام و عمارت نواب بوده که به معاونت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است.
خبرنگار : امین کمالی فر – انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۴۷//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث


پرونده ۹بنا