اخبار گردشگری

ورود گردشگر به استان مرکزی در دولت یازدهم ۱۵ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی روز یکشنبه در آیین رونمایی از سایت جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در هتل امیرکبیر اراک با بیان اینکه امسال بیش از ۱۰ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های دیدنی استان بازدید کردند، افزود: در دولت قبل متوسط اقامت گردشگردر سال ۶۵ تا ۷۰ هزار نفر بود که در دولت یازدهم ۸۹ تا ۹۱ هزار نفر در مراکز اقامتی این استان اسکان یافتند.
وی اظهار کرد: فراهم شدن زیرساخت ها و برنامه های هدفمند درمعرفی جاذبه های گردشگری استان محرک رشد صنعت توریسم در این خطه بوده است.
وی بدون ذکر آمار گردشگران داخلی گفت: گردشگران خارجی از کشورهای مختلف نظیر آلمان، فرانسه، آمریکا، چین و استرالیا با هدف آشنایی با جاذبه های طبیعی، مذهبی و تاریخی استان مرکزی به این خطه سفر کردند و تداوم این روند تقویت صنعت گردشگری، اشتغال و درآمدزایی در استان را در پی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی دنیا را به خود اختصاص داده است که باید باوری ظرفیت های آن به بهترین شکل محقق شود.
حسینی افزود: نخستین جشنواره ملی سفره ایرانی پارسال در اصفهان برگزار شد که امسال با اعلام آمادگی استان مرکزی، اراک میزبانی دومین جشنواره آن را برعهده دارد.
وی ادامه داد: این جشنواره با حضور استان های منطقه پنج کشور شامل تهران، قم، اصفهان، البرز و مرکزی از ۱۶ تا ۱۸ شهریور ماه امسال در مجتمع تفریحی و سیاحتی امیرکبیر اراک برگزار می شودکه هدف از آن معرفی داشته های معنوی و خرده فرهنگ های بومی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار کرد: با رونمایی از سایت این جشنواره به نشانی www.arakfoodfestival.ir و نیز کانال تلگرامی markazitourist ، هنرمندان تا ۱۰ شهریور ماه امسال فرصت دارند در این سامانه ثبت نام کنند.
وی اظهار کرد: در این جشنواره منطقه ای مسابقه آشپزی برگزار و آیین هایی محلی نظیر نواها و موسیقی ، بازی و رقص محلی در کنار جنگ شادی و تفریحات بومی اجرا می شود.
وی گفت: طبخ بیش از ۲۰۰ نوع آش ویژه استان مرکزی که نمایانگر ظرفیت این خطه در خوراکی های بومی و محلی است از دیگر برنامه های جانبی برای جذب علاقه مندان به حضور در این جشنواره منطقه ای است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در ۱۰۰ غرفه این جشنواره انواع دسر، نوشیدنی ایرانی و غذای های شاخص استان مرکزی معرفی و انتخاب شده و در نهایت در فهرست غذا تمامی هتل ها و مراکز پذیرایی و اقامتی استان مرکزی گنجانده خواهد شد.
حسینی افزود: همچنین نمایشگاه صنایع دستی تمامی استان های کشور ۲۳ تا ۲۷ مردادماه در محل نمایشگاه های استان مرکزی در اراک برگزار می شود.
وی اظهار کرد: باروری ظرفیت های آیینی و معنوی از جمله صنایع دستی ، سوغات و غذا از عناصر اثر بخش در صنعت گردشگری است.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۶۹۹۱/۶۰۱۳/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگر


استان مرکزی