اخبار گردشگری

نمایشگاه صنایع دستی در محوطه پل معلق مشگین شهر برپا شد

دبیر این نمایشگاه روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در قالب ۲۰ غرفه تشکیل شده و بصورت رایگان در اختیار هنرمندان منطقه قرار گرفته است.
حسین عباسی نیا افزود: در این نمایشگاه آثاری همچون فرش ، گلیم ، جاجیم ، ورنی ، تابلو فرش ، معرق و منبت چوب ، صنایع سفال ، چرم ، شیشه ، سنگ های قیمتی ، هنرهای تجسمی و سایر هنرها و صنایع عرضه شده است.
میرعلی رحیمی زاده ، فرماندار مشگین شهر نیز در آئین گشایش این نمایشگاه گفت: ایجاد چنین مراکزی می تواند در معرفی و عرضه محصولات تولید شده منطقه به گردشگران سایر مناطق کشور بویژه گردشگران خارجی بسیار مهم و تاثیرگذار باشد.
کریم حاجی زاده ، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل هم با بیان اینکه صنعت گردشگری شهرستان مشگین شهر بصورت تصاعدی در حال رشد می باشد بر حمایت همه جانبه از هنرمندان محلی تاکید کرد.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.مشگین شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۷/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه


صایع دستی


مشگین شهر