اخبار گردشگری

نارسائی های گردشگری استان اردبیل بتدریج حل می شود

به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش روز یکشنبه در بازدید از روستای هدف گردشگری کزج خلخال افزود: در استان بزرگترین ظرفیتی که می تواند به اشتغال جوانان کمک کند گردشگری است و در چهار سال گذشته گام های مثبتی برای توسعه این بخش برداشته شده و این روند همچنان برای رسیدن به نقطه مطلوب تداوم خواهد داشت.
وی با اشاره به نقش بوم گردی در توسعه گردشگری استان بیان کرد: طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی پیش از این در چند استان کشور از جمله استان های یزد ، اصفهان و کرمان اجرا و در رونق اقتصادی این استان ها نقش مهمی داشته است.
استاندار اردبیل اظهارامیدواری کرد که با گسترش طرح ایجاد اقامتگاه های بوم گردی درروستاها و مناطق گردشگری، اهالی استان اردبیل از مزایای آن از جمله رونق اقتصادی بهره مند شوند.
خدابخش با بیان اینکه اولویت ‌بندی منطقه خلخال در بحث صنعت گردشگری شروع شده افزود: روستای کزج یکی از این اولویت‌ هاست واز اهالی منطقه انتظار می ‌رود از فرصت بوم گردی در جلب و ماندگاری گردشگران نهایت استفاده را کنند.
وی با اشاره به ایجاد واحدهای اقامتی بوم گردی روستای کزج بیان کرد: هدف اداره کل میراث فرهنگی استان از ایجاد این گونه اقامتگاه ها ایجاد و یا توسعه اماکن پذیرایی و هتلینگ نبوده بلکه استفاده از روابط اجتماعی حاکم بر روستا ، شیوه های تولید در روستا ، آداب و رسوم و صنایع دستی موجود در روستا در اولویت بوده و امکانات پذیرایی و اسکان در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.
خدابخش گفت: سرمایه گذار بخش خصوصی برای پذیرایی از گردشگران در خانه های روستای کزج اقدام به اجاره ۲۰ واحد مسکونی کرده و در آینده به تناسب استقبال گردشگران این تعداد افزایش خواهد یافت.
وی همچنین با تاکید بر تسریع در اجرای عملیات احداث راه ماسوله به ماجولان ابراز امیدواری کرد که بخشی از گردشگران منطقه ماسوله از طریق این راه ارتباطی وارد خلخال شده و از مواهب گردشگری آن بهره مند شوند.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این بازدید از روستای کزج به عنوان محور توسعه صنعت گردشگری این شهرستان یاد و بر حمایت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در توسعه گردشگری این روستا تاکید کرد.
دکتر بشیر خالقی ، نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید اظهار کرد: از اهالی روستای کزج درخواست می‌شود در راستای توسعه منطقه همکاری کنند و برای پیشبرد اهداف بوم‌گردی دست یکدیگر را بگیرند.
خلخال در حنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان از جمله شهر گردشگری ماسوله قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۶۰۱۸/۷۱۱۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


سفر استاندار اردبیل


خدابخش


خلخال