اخبار گردشگری

هدف بخش گردشگری هرمزگان جذب گردشگران فرامنطقه ای است

به گزارش خبرنگار ایرنا محسن ضیایی یکشنبه شب درآیین پیش راه اندازی اولین خط هوایی بندرعباس – مسقط افزود: برای دست یابی به این هدف در مرحله اول نشست های متعددی با بخش‌ های مختلف در سال گذشته و امسال برگزار شده تا زیرساخت های لازم ابتدا برای پذیرایی از این گردشگران منطقه ای و سپس فرامنطقه ای در استان به تدریج فراهم شود.
وی ادامه داد: تهیه بسته گردشگری استان بخش دیگری از مسیر دست یابی به این هدف است که با بهره گیری نظرهای از فعالان حوزه گردشگری در حال انجام است.
به گفته این مقام مسئول، بالا بردن سطح مرواده ها و ارتباط های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هرمزگان با سایر کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای هم در همین راستا بوده که در این خصوص می‌توان به سفر چند هفته گذشته به بندر باری کشور ایتالیا اشاره کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان یادآور شد: گردشگری در کشور و به‌خصوص استان هرمزگان به مانند بیماری اورژانسی بود که با تلاش فراوان و به تدریج از آن حالت خارج شده و در حال راه رفتن است.
ضیایی خاطر نشان کرد: برای گسترش گردشگری که اکنون به دغدغه همه اقشار اجتماعی تبدیل شده تمام دستگاه‌ ها باید فعالیتی هم سو و هماهنگ داشته باشند.
وی یکی از بخش‌های مهم گردشگری را حوزه سلامت دانست و ابراز داشت: بیماران فراوانی از کشورهای حوزه خلیج فارس و به‌ خصوص کشور عمان برای دریافت خدمات سلامت وارد ایران و شهرهایی مانند شیراز می‌شوند.
وی اشاره کرد: راه اندازی خط پروازی بندرعباس – مسقط می‌تواند به مرکز سیاسی هرمزگان برای جذب گردشگران سلامت کمک کند.
سرمایه گذار و راه انداز خط پروازی بندرعباس – مسقط هم در این آیین هدف از پیگیری های خود برای راه اندازی خط هوایی یاد شده را ارتقاء تبادل ها و مرواده های تجاری و فرهنگی بین هرمزگان و کشور عمان عنوان کرد.
عادل لشکری زاده ادامه داد: بسیاری از هرمزگانی ها برای رفت و آمد به مسقط با مشکل داشتند و باید به چابهار یا شیراز سفر می کردند.
رئیس شرکت خدمات مسافرتی برهان عمان بیان کرد: این پرواز رفت و برگشت دوشنبه های هر هفته به مدت یکسال فعال خواهد بود که سعی می‌ شود دوام بیشتری داشته باشد.
وی اظهار داشت: مسافران این مسیر پروازی را هواپیمایی فوکر ۱۰۰ با ظرفیت ۹۶ مسافر جابه جا می‌کند و هزینه بلیت آن برای هر مسافر ۸۸۰ هزار تومان پیش‌ بینی شده است.
رئیس شرکت خدمات مسافرتی برهان عمان اضافه کرد: فرآیند راه اندازی این خط پروازی افزون بر یک سال به طول کشیده است.
لشکری زاده در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا درباره اینکه آیا این مسیر پروازی صرفه اقتصادی لازم را دارد گفت: هدف از راه اندازی این خط پروازی جذب گردشگران عمان برای هرمزگان است.
۳۲۱۹/۶۰۴۸
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

انتهای پیام /*


اجتماعی


راه اندازی خط پروازی


گردشگری


هرمزگان