رپرتاژ خبری

کودکان کیش عفاف و حجاب را در هر پنجشنبه نقاشی به تصویر کشیدند

دانش آموزی

کودکان کیش عفاف و حجاب را در هر پنجشنبه نقاشی به تصویر کشیدند

هر پنجشنبه نقاشی برنامه ای فرهنگی و هنری است که هر هفته پنجشنبه شب در خیابان اصلی کیش و چهارشنبه شب ها در پارک خانواده برگزار می شود که کودکان و نوجوانان در کنار خانواده و در فضایی صمیمی با بهره گیری از هنر ،ذوق و خلاقیت های خود، موضوعاتی را به تصویر می کشند.

این برنامه به همت معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و با هدف فراهم کردن فضایی آموزشی و سرگرم کننده برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می شود و فرصت مناسبی است تا کودکان علاوه بر سرگرمی و آموزش با برخی مفاهیم فرهنگی ، دینی و اجتماعی و موضوعات روز جامعه آشنا شوند .
عفاف و حجاب و پهلوانان موضوعات این هفته هر پنجشنبه نقاشی بود که شرکت کنندگان با هنر ، ذوق و خلاقیت خود تصاویری مرتبط را نقاشی کردند .
۲۱ تیر ماه در تقویم کشور به عنوان روز عفاف و حجاب و همچنین روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شده است .
برنامه هر پنجشنبه نقاشی بر روی یک بنر پارچه ای سفید به طول بیش از ۱۰۰ متر اجرا می شود و گروه های سنی مختلف کودکان ، نوجوانان و بزرگسالان در آن حضور دارند ، علاوه بر این کار جمعی، بوم های جداگانه برای افرادی که مهارت بیشتری در هنر نقاشی دارند در محل پیاده راه در نظر گرفته شده است.

دانش آموزی

در پایان این برنامه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی در قالب بن های غیر نقدی اهدا می شود .
زمین پاک، محرم، کودکان فلسطینی، تابستان، سفر، اسب سواری ، روز دانش آموز، فصل پائیز، شهید فهمیده ، دریا ، استاندارد ، ، دفاع مقدس ، معلم مهربان ، ولادت حضرت ابوالفضل (ع) ، شهر سبز و محیط زیست،آزاد سازی خرمشهر ،ایران و انتخابات ،مهدی موعود (عج) ، معدنچیان مظلوم ،امام خمینی (ره) روزه داری،سفره افطار، ضربت خوردن حضرت علی (ع) ، شبهای قدر و راهپیمایی روز قدس از جمله موضوعات این برنامه در ماه ها و هفته های گذشته بود.
علاقه مندان به هنر نقاشی می توانند هر پنجشنبه از ساعت ۲۰:۳۰ با به همراه داشتن لوازم نقاشی خود در این برنامه سرگرم کننده و آموزنده شرکت کنند.
علاوه بر این برنامه، ایستگاه هنر نیز شبهای پنجشنبه همراه با برنامه های متنوع در پیاده راه هنر در جنب تالار شهر برگزار می شود.
هنرمندان کار آفرین در پیاده راه هنرجزیره کیش صنایع دستی خود را در معرض دید و فروش بازدید کنندگان قرار می دهند .
عصرهای جمعه نیز جزیره کیش شاهد برپایی برنامه های سرگرم کننده ای همچون ،هرجمعه ماشین کنترلی و مسابقه مجسمه های ماسه ای در ساحل پارک ماهیگیر است.

منبع: پرتال دانش آموزی