اخبار گردشگری

سفر نمایندگانی از ۳۲ کشور به ایران برای ساماندهی گردشگری پزشکی/به جای بیمارستان هتل هاسپیتال بسازیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، غلام حیدر ابراهیمبای سلامی روز یکشنبه در نشست خبری همایش تخصصی ساماندهی و آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری پزشکی تامین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی ۴۰۰ کلینیک و ۷۰ بیمارستان دارد که در سراسر ایران گسترده است و بیمارستان میلاد یکی از آنها است.
وی افزود: بیمارستان های مجهز این سازمان می تواند در توسعه گردشگری پزشکی مثمرثمر باشد و یکی از علت های این شاخه گردشگری که در کشور رشد نکرده رویکرد نامناسب به مفاهیم این حوزه است.
ابراهیمبای سلامی ادامه داد : هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی با تحقیق اکادمیک و مطالعات بازار منطقه ای تلاش کرده تا پیشران توسعه گردشگری پزشکی کشور بوده و گفتمان و ادبیات پزشکی خلق کند.
وی تاکید کرد: برای به انجام رسیدن این اهداف، ۲۰۰ پزشک متخصص و ۷۰ بیمارستان مجهز در داخل سازمان و ۴۰ پزشک متبحر و ۵ بیمارستان خصوصی با ما قرارداد امضا کرده اند.

** اکثر بیمارستان های کشور زیان ده هستند
مدیرگردشگری تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا، مبنی بر چگونگی رفع دو مشکل ظرفیت های محدود بیمارستان ها و نداشتن ضمانت های اجرایی برای اسناد بالا دستی گردشگری پزشکی کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی با روش های سنتی نمی توانیم اقدام خاصی انجام دهیم بنابراین ما برای بازار های جدید به احیا و توسعه بیمارستان های موجود اقدام خواهیم کرد و رویکرد سنتی تقاضا محور کنونی را به رویکرد جدید عرضه محور تبدیل خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در اسناد بالا دستی محدودیت چندانی نداریم بلکه برای ایجاد تسهیل و تسریع و تشویق بازارهای گردشگری سلامت باید نگاه سنتی و محدود خود را تغییر دهیم و به جای ساختن بیمارستان های زیان د،ه هتل هاسپیتال بسازیم چون در ایران حتی یک هتل استاندارد بین المللی وجود ندارد.
ابراهیمبای سلامی همچنین از سفر نمایندگانی از ۳۲ کشور در اولین گام ساماندهی گردشگری پزشکی به ایران خبر داد.
وی ۳۲ کشور را که نمایندگان خود را روز سه شنبه برای رونمایی از بسته گردشگری پزشکی این سازمان به ایران می ایند به شکل زیر برشمرد :
جمهوری آذربایجان، اوکراین، روسیه، چک، داغستان، ازبکستان، گرجستان، تاجیکستان، بالاروس، قزاقستان، قیرقزستان، کانادا(دو نمایندگی)، عمان، افغانستان، عراق، ترکیه، چین، اوگانادا، آلمان، برزیل، بلغارستان، تانزانیا، ترکمستان، رومانی، سوئد، فرانسه، قبرس، کنیا، نیجر، نیجریه و هلند به عنوان کشورهای یاد کرد که روز سه شنبه نمایندگان خود را به ایران اعزام می کنند.
وی افزود: مدت دو سال است که با نمایندگی های مختلف کشورها در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم با ایجاد رابطه مستقیم، حضور دلالان را از گردشگری پزشکی کشور کمرنگ کنیم و با افزایش صد برابری آژانس تامین تا دو سال آینده و بهره گیری از هتل های هما و هتل های ایرانگردی و جهانگردی و قطارهای مسافربری رجاء با ایجاد یک سرویس دهی خوب و ۱۷ بیمارستان ملکی در ۱۵ استان و برخی نقطه مرزی این کار را بهبود بخشیم.
ابراهیمبای سلامی تاکید کرد: هزینه های پزشکی سلامت در ایران کمتر از سایر نقاط دنیا است و این مزیت بزرگ ما است، برای مثال عمل پارکنسیون به طور متوسط در دنیا ۱۷۰ هزار دلار است اما در ایران با ۷۵ هزار دلار انجام می شود و عمل قلب در دنیا ۳۵ هزار دلار و گران قمیت ترین عمل قلب در ایران ۱۵ هزار دلار است.
مدیر عامل گردشگری تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: بزرگ کردن بازار با مبنای رقابت پذیری در منطقه، استراتژی اصلی ما است و امیدواریم بتوانیم گردشگری سلامت را در ایران را با برنامه ریزی مناسب از شکل سنتی، محدود و پراکنده قابل رقابت با هلدینگ های معتبر، منطقه ای و جهانی کنیم.
فراهنگ ** ۱۰۸۵** ۳۰۷۹ ** خبرنگار: علی اسدی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*


ارتباطات


میراث


گردشگری