اخبار گردشگری

۲۱ پل تاریخی در لرستان ثبت ملی می شود

به گزارش ایرنا غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:هم اکنون مرحله نخست عملیات ثبت ۱۰۰ پل تاریخی لرستان در فهرست میراث ملی کشور به پایان رسیده که این اقدام زمینه ای فراهم می کند تا لرستان به عنوان سرزمینی پل ساز به جهان معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه همواره ثبت ملی و جهانی پل های تاریخی این دیار در اولویت کاری پایگاه پلهای تاریخی لرستان قرار داده شده است افزود: ثبت ملی پلهای تاریخی استان لرستان تا قبل از انقلاب ۱۲مورد و تا سال ۸۸ به ۷۹ پل رسیده است که با اضافه شدن ۲۱ پل دیگر که هم اکنون در دستور کار قرار دارد ثبت ملی این پلها و ثبت در شورای مرکزی ، به ۱۰۰ پل می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار کرد: با حمایت های مدیریت ارشد استان و راه اندازی مجدد پایگاه پل های تاریخی ، این موفقیت در حوزه ثبت ملی پل های تاریخی استان صورت گرفته است.
زهرا بهاروند ،سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز گفت : لرستان سرزمین پر آبی است و وجود رودهای خروشان در آن موجب شده که بیشترین پلهای تاریخی کشور در این سرزمین ساخته شوند.
وی افزود: پلهای تاریخی کشکان، کلهر، سی پله ، پلدختر ، گاومیشان ، زال و شاپوری خرم آباد از جمله پل های ثبت شده در فهرست آثار ملی است.
علی جعفر مصطفی نژاد مدیر پایگاه پل های تاریخی لرستان نیز در این زمینه گفت: ثبت ملی برای حفظ یک اثر ، نخستین اقدام برای حفظ آن اثر تاریخی به شمار می رود که با این کار به عنوان یک هویت ملی صاحب جایگاه می شوند.
وی افزود: با اتمام این طرح و ثبت ملی یکصد پل تاریخی استان ، لرستان وارد مرحله جدیدی در راستای سرزمینی پل ساز در کشور خواهد شد.
۱۹۲۰/۶۰۶۰
خبرنگار:مریم نریمانی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


ثبت ملی


پل های تاریخی