اخبار گردشگری

هشدار معاون استاندار لرستان به شایعه پراکنان احداث راه دسترسی به دریاچه گهر

محمد اصلانی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن رد هر گونه احداث راه دسترسی به دریاچه گهر افزود: به رغم اینکه بحث احداث راه دسترسی به این دریاچه از اساس کذب بوده و مسئولان کشور و مدیریت استان این مهم را بارها رد کرده اند ولی متاسفانه این روزها عده ای بر طبل بی اعتمادی مردم می کوبند و با موج سواری بر احساسات پاک آنها به شایعات دامن می زنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه از این پس با شایعه پراکنان برخورد جدی و قانونی می شود، گفت: هر سال گردشگران خارجی و داخلی زیادی جذب این دریاچه که یکی از نعمت های خدادادی استان است، می شوند لذا هرگونه احداث راه دسترسی به آن غیرقانونی است.
چند روزی است عده ای با نشر مطالبی در فضای مجازی ادعا می کنند قرار است جاده دسترسی از سمت الیگودرز برای دریاچه گهر احداث شود که این مطالب موجب اعتراض تعدادی از شهروندان دورود و ایجاد پویش هایی با موضوع جلوگیری از احداث این جاده دسترسی شد.
در نهایت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان تمام این شایعات را کذب خواند و عنوان کرد با شایعه پراکنان برخورد جدی می شود.
دریاچه گَهَر یک دریاچه کوهستانی در ایران است. این دریاچه در منطقه حفاظت‌ شده اشترانکوه در استان لرستان با ارتفاع ۲۳۵۰ متر از سطح دریا قرار گرفته است.
این دریاچه که به «نگین اشترانکوه» معروف است به سبب نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور ماند ه‌است.
هر سال حدود ۷۰ هزار گردشگر از این منطقه بازدید می کند.
۳۰۲۲
خبرنگار و انتشاردهنده: احسان کردی

انتهای پیام /*


فرهنگی


دریاچه گهر


راه دسترسی


گردشگری