اخبار گردشگری

روحانی :رای مردم در ۲۹ اردیبهشت یک بلوغ اجتماعی بود

رییس‌جمهور پس از تحلیف یادآور شدکه باید پاسخگوی رای مردمی باشیم که اعتبار و حیثیت مجددی به ما بخشیده اند.

 به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم تحلیف خود به عنوان رییس جمهور ۴ سال آینده ایران،  پس از ادای سوگندطی سخنانی با اشاره به حضور مقامات بلندپایه سیاسی جهان در این مراسم اظهار کرد: ملت بزرگ و شریف ایران، مهمانان ارجمند ، روسای محترم جمهور، نخست وزیران، معاونین رئیس‌جمهور ، روسای مجالس، وزرای خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای دوست و سازمان های بین‌المللی ؛ نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم شورای نگهبان ، روسای محترم قوه قضاییه و مقننه، رئیس و اعضای محترم دفترنهاد مقام معظم رهبری، یادگار امام (ره) و اعضای محترم بیت امام راحل، فرماندهان نیروهای مسلح و  مسئولین محترم کشوری و لشکری  در آغاز سخن یاد بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای عزیز، جانبازان و آزادگان سرافراز را گرامی می دارم و در برابر عظمت آن‌ها تعظیم می‌کنم که عظمت و شرف ما مدیون رشادت های آن عزیزان است.

وی ادامه داد: ایام ولادت ثامن حجج امام رضا (ع) را تبریک گفته و از خداوند بزرگ می خواهم که با توجه حضرت ولی عصر (عج) و به برکت این ایام خجسته دولت و ملت ما را مشمول برکات خود قرار دهد.

روحانی با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب مشروطه گفت:‌ امروز چهارده مرداد است ؛ ۱۱۱ سال پیش ایران حماسه ای نو آفرید. نهضت مشروطیت ایران به عنوان نخستین قیام ملت خاورمیانه پیروز شد و دو مفهوم قانون و حاکمیت ملی را برای ملت به ارمغان آورد. در واقع نخستین قیام ملی مردم آسیا برای آزادی خواهی در این قاره کهن به انجام رسید.

وی در ادامه گفت:‌ این انقلاب با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بود که متاسفانه در نهایت به انحراف کشیده شد. ملت ایران برای برقراری آزادی و حکومت قانون فداکاری های فراوانی کردند. آن‌ها در نهایت انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: امروز دوازدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود. از زمان انقلاب تاکنون عالی ترین مقام اجرایی کشوربا رای تک تک مردم انتخاب می‌شود. مردم ایران با خلق حماسه اردیبهشت و حضور در انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر با ما سخن گفته و نظرات خود را علام کردند.

وی افزود: آنان با زبان رای خود گفتند چه می خواهند و چه نمی خواهند. آنها با انتخاب مجدد رویکرد و  راهی را انتخاب کردند که ۴ سال در معرض نقد همگان قرار داشت. از این پس ما باید پاسخگوی رای مردمی باشیم که اعتبار و حیثیت مجددی به ما بخشیده اند.

روحانی تصریح کرد: رای مردم در ۲۹ اردیبهشت یک حادثه نبود، بلکه حاصل یک بلوغ اجتماعی بود. منتخب ملت باید به درستی بداند از میان چه خواسته ها و آرایی برآمده است. امروز من به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام همه امور مردم ایران هستم. انجام این تکلیف بدون همکاری همه آحاد ملت ممکن نخواهد بود.