اخبار گردشگری

آغاز عملیات مرمت و ساماندهی میدان تاریخی ارگ کرمان

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی افزود: پروژه پیاده راه سازی میدان تاریخی ارگ در راستای توانمندسازی بافت تاریخی شهر کرمان در دستور کار ادارات و دستگاههای مرتبط قرار گرفت.
وی با اشاره به مشارکت شهرداری، میراث فرهنگی و دستگاههای خدمات رسان در اجرای این پروژه اظهار کرد: طی هفته گذشته عملیات تعمیر، مرمت و ساماندهی پشت بام، رواق های پیرامون میدان ارگ و همچنین بازسازی ستون و سقف های آجری رواق ها توسط اداره کل میراث فرهنگی آغاز و تا سه ماه آینده نیز به اتمام خواهد رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: با ساماندهی میدان ارگ به عنوان میدان ورودی به بازار تاریخی کرمان و حذف ترافیک پیرامون آن، این میدان تبدیل به یکی از فضاهای پربازدید و جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.
وی ادامه داد: حجره های پیرامون این میدان قابلیت بهره برداری در قالب فروشگاههای عرضه صنایع دستی در راستای رونق میدان را خواهند داشت.
وفایی تاکید کرد: با توجه به اینکه هماهنگ سازی درب های مغازه های موجود در میدان از برنامه های این پروژه است، می طلبد کسبه و اصناف با مجریان طرح همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
میدان تاریخی ارگ کرمان (توحید) یکی از زیباترین میدان های تاریخی ایران محسوب می شود و قدمت آن به حدود یکصد سال قبل می رسد.
این میدان یکی از جاذبه های گردشگری استان کرمان است و شامل ۱۴۰ باب حجره تجاری با مالکیت خصوصی است.
این اثر در ۲۸ فروردین ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۳۷۱۷ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
۷۴۳۷/۳۰۲۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


میدان ارگ


کرمان