اخبار گردشگری

رستوران خانجون تهران

رستوران خانجون رستورانی سنتی و خانوادگی است که در سال ۱۳۸۸ به‌وسیله خانم و آقای جواد پور تأسیس شد. این رستوران در مرکز خرید آفتاب تهران و در میدان معروف ونک قرار دارد. شاید بپرسید که چرا نام این رستوران خانجون است. باید بگوییم که خانجون نام مادربزرگ خوب و مهربانی بوده که ۳۷ سال پیش عمرش را به شما داده است. اما هنوز آن‌قدر عزیز است که مؤسسان رستوران وسایل خانه وی را از استان گیلان به تهران آورده و به یاد و نام وی رستورانی را در این شهر تأسیس کرده‌اند. این رستوران جایی است که با دیدن وسایل قدیمی خانه خانجون مثل قابلمه‌ها و سینی‌های مسی، چراغ گردسوز، کشک‌ساب و چیزهای ریزودرشت دیگر، خاطرات گذشته‌تان زنده می‌شود.

دکوراسیون بی‌نظیر و زیبای این رستوران شما را در بدو ورود مسحور خود می‌کند. دوچرخه قدیمی آویزان شده از دیوار، ترازوی کهنه پیچ و مهر شده به سقف، دیوارهای کاهگلی و طاقچه‌های چوبی قشنگ از تزئینات فوق‌العاده این رستوران هستند. همچنین، در انتهای رستوران درب چوبی کلون داری به چشم می‌خورد. در کنار این در با پلاک ۷ روبرو می‌شوید. این عدد برای آقای جواد پور عدد شانس است و بسیاری از اتفاق‌های خوب زندگیشان در این تاریخ رخ داده است.

رستوران خانجون ابتدا با نان و پنیر و سبزی از مهمانان پذیرایی می‌کند. سپس نوبت به غذای اصلی می‌رسد. منوی غذای این رستوران شامل انواع غذاهای خوشمزه خانگی و محلی است. می‌توانید طعم غذاهای لذیذ شمالی مانند میرزاقاسمی، باقالاقاتوق با برنج، ماهی شور و ترشی تره را در این رستوران تجربه کنید. رستوران خانجون خوشمزه‌ترین غذاهای آذربایجانی مثل کوفته‌تبریزی و آش دوغ را نیز برای مهمانان خود سرو می‌کند. همه این غذاها بر روی سینی‌های مسی بر سر میز آورده می‌شوند که یادآور دوران گذشته است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که همه این غذاها به‌وسیله مادر و مادر همسر مدیریت این رستوران طبخ می‌گردند. حتماٌ پس از صرف غذا چای آلبالو یا شاه‌توت و تنقلات مخصوص خانجون را میل نمایید. این چای‌ها از میوه‌های گیلان تهیه شده و بسیار دلچسب هستند.

از ابتکارات جالب این رستوران گرفتن عکس یادگاری از مهمانان عزیز و چاپ لحظه‌ای آن است. همچنین گوش کردن به موسیقی زیبا و نوستالژیک در حین صرف غذا واقعاٌ برای مهمانان لذت‌بخش می باشد. در انتها می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را راجع به این رستوران در دفترچه خاطرات قدیمی ثبت کنید.

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان خدامی، خیابان آفتاب، مرکز خرید آفتاب

شماره تماس: ۸۸۶۰۱۱۲۰- ۸۸۰۴۵۱۷- ۸۸۰۴۵۰۱۸ (۰۲۱)

 

رستوران خانجون تهرانرستوران خانجون تهران

 

رستوران خانجون تهرانرستوران خانجون تهران