اخبار گردشگری

تجلیل از خانواده مرحوم داود رشیدی در هفتمین جشنواره ملی بهار نارنج در بابل

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احترام برومند همسر مرحوم رشیدی با حضور در این مراسم و دریافت لوح سپاس ، مورد تجلیل قرار گرفت.
مرحوم داود رشیدی که اصالتا بابلی و اهل شهر بهار نارنج بود پنجم شهریور ماه سال گذشته دار فانی را وداع کرد.
در این مراسم همچنین از اسرافیل شیرچی خوشنویس معروف و یاسر زرین کمر محیط بان برتر کشور و نیز خانواده شهید شاخص حسن رجایی فر شهید مدافع حرم تجلیل شد.
شهردار بابل در حاشیه این جشنواره گفت : بابل دارای ظرفیت نامحدود علمی ، اجتماعی و فرهنگی است که مجتمع گردشگری گل نیلوفر به عنوان یک ظرفیت بزرگ شهر بابل سال ها بدون استفاده بر زمین مانده بود.
حسین بیژنی افزود : امروز بعد از هشت ماه پیگیری شبانه روزی هیات امناء سه محل حیدرکلا ، حمزه کلا و حاجی کلا به کمک شهرداری حضور یافتند و بعد از یک اقدامات بسیار طاقت فرسا همچون خارج کردن ۲۰۰ کامیون نخاله و زباله از داخل مرداب، راه اندازی تصفیه خانه سنتی به روش نیلوفر خاکی و سنگی به صورت موقت و غیر آن را به اجرا درآورد.
وی همچنین با اعلام این که طرح پسماند بابل مورد تائید وزارت کشور قرار گرفت ، گفت که به همین خاطر ۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای اولین بار در تاریخ شهرداری بابل از وزارت کشور اخذ شد.
او افزود : حدود ۱۵ طرح در دست اجرا از سوی شهرداری بابل در حال اجراست که راه اندازی پیست دوچرخه سواری در پارک شهید شکری که مرکز معتادان بود ، از جمله آن است .
هفتمین جشنوراه ملی بهارنارنج پنجشنبه شب با حضور جمعی از مردم و هنرمندان کشور در مجتمع گردشگری نیلوفر آبی به عنوان تنها تالاب در دل شهر بابل برگزار شد.
همچنین نمایشگاه جشنواره بهارنارنج نیز با ۱۲ غرفه از پنجشنبه شب در محل تالاب نیلوفر آبی گشایش یافت و برای مدت پنج روز برای بازدید علاقه مندان دایر است .
نمایشگاه عکس این جشنواره نیز در خیابان آیت الله سعیدی بابل از روز گذشته آغاز شد و برای مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
۷۳۲۸/۱۶۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


جشواره


بهارنارنج


مازندران