اخبار گردشگری

آغازبکار جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در گلستان

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این جشنواره که به مدت سه روز در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان دایر است هنرمندان استانهای گلستان، مازندران، گیلان و قزوین دست ساخته های خود را در قالب نمایشگاه به همراه پخت انواع غذاهای سنتی و محلی ایرانی به نمایش گذاشته اند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج غذاهای بومی و منطقه‌ای استانها، ترویج سفره‌های ایرانی و احیای دوباره فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و اصیل در بین خانواده‌ها و ترویج طبخ و ارائه غذاهای سنتی، بومی و محلی هر منطقه در رستوران‌ها، مراکز طبخ و توزیع غذا، هتل‌های هر شهر و استان است
ابراهیم کریمی اضافه کرد: این جشنواره در ۴ بخش پیش غذا، غذای اصلی، دسر و دم نوش ها و نوشیدنی های سنتی و بومی و محلی در حال برگزاری است.
وی مسابقه پخت غذاهای سنتی، نمایشگاه صنایع دستی مرتبط با غذا و فرهنگ غذا، موسیقی و آئین های مرتبط با غذا را از محورهای این جشنواره بیان کرد وگفت: برگزاری این گونه جشنواره ها بستر مناسب برای توسعه گردشگری است و هر منطقه با غذاهایش شناخته می‌شود.
به گزارش ایرنا، در این جشنواره علاوه بر هنرمندان استانهای مختلف چند تن از مسئولان کشوری از جمله دبیر شورای هماهنگی خدمات سفر کشور و تنی چند از مدیران کل ادارات گلستان نیز در این آئین حضور داشتند.
در حاشیه این جشنواره ۵۰ غرفه عرضه سوغات استانهای شرکت کننده دایر شده است.
استان گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام مختلف با آداب و رسوم گوناگون هستند.
۶۲۰۴/۱۶۴۸
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


سفره ایرانی


گرگان


گلستان