اخبار گردشگری

منشا: به من پاس ندهند پرسپولیس ضرر می‌کند

«گادوین منشا» شاه مهره فصل نقل‌وانتقالات بود که سر از پرسپولیس درآورد. این در حالی بود که تیم‌های استقلال و سپاهان هم سخت به دنبال او بودند. ضمن اینکه باشگاه پرسپولیس برای جذب منشا مجبور شد ۵۵۰ هزار یورو هزینه کند که این رقم قرارداد در تاریخ این باشگاه برای جذب یک بازیکن بی‌سابقه بوده است.

حالا هواداران پرسپولیس انتظار دارند که این ستاره سیاه‌پوست تیم‌شان بهترین عملکرد را با پیراهن قرمز داشته باشد اما این سؤال وجود دارد که آیا برخی از همبازیان منشا چنین اجازه‌ای را در این زمینه به او خواهند داد یا نه؟ منشا در این مصاحبه راجع به مسائل مختلف به سؤالات خبرنگار «ایران» پاسخ داد.

در مراسم بهترین‌ها حضور داشتی، آیا فکر می‌کردی جایزه‌ای به تو تعلق بگیرد؟

به من گفتند باید در این مراسم شرکت کنی و به نوعی دعوتم کردند. در چنین شرایطی توقع داشتم که از من تقدیر شود اما هرگز اسمی از من نبردند و این برایم عجیب بود.

توقع انتخاب بهترین بازیکن را داشتی؟

من نمی‌گویم فصل پیش بهترین بازیکن لیگ بودم اما وقتی از من دعوت می‌کنند که در این مراسم حضور پیدا کنم پس حتماً باید جزو کاندیداها می‌بودم. برایم خیلی جالب است که بدانم این انتخاب‌ها توسط چه کسانی صورت گرفت. عملکرد من در پیکان مشخص است و فکر نمی‌کنم زدن ۱۵ گل در یک تیم معمولی کار راحتی باشد.

نظرت در مورد انتخاب مهدی طارمی به‌عنوان بهترین بازیکن فصل پیش چیست؟

نظر خاصی ندارم. به‌عنوان یک همبازی به طارمی تبریک می‌گویم.

اگر قرار بود تو بهترین بازیکن فصل پیش را انتخاب کنی به چه کسی رأی می‌دادی؟

به نظر من سید‌جلال حسینی یکی از بهترین و تأثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس است. یک کاپیتان واقعی که برای تیم بسیار مفید است. البته مهدی طارمی هم فصل پیش عملکرد خیلی خوبی داشت.

آیا منشا هم می‌توانست بهترین بازیکن لیگ گذشته باشد؟

چرا که نه؟ من در تیمی موفق شدم ۱۵ گل بزنم که سیستمش کاملاً تدافعی بود. شما فصل پیش فقط ۵۰ درصد توانایی مرا دیدید و در پرسپولیس خیلی راحت‌تر می‌توانم بازی کنم از این جهت که شیوه بازی پرسپولیس خیلی متفاوت با پیکان است.

یعنی در پرسپولیس بیشتر از ۱۵ گل خواهی زد؟

گل زدن برای من سخت نیست اما خیلی مهم است که در تیم چقدر همکاری بین بازیکنان وجود داشته باشد. قرار نیست من یک تنه همه را دریبل کرده و گل بزنم و اگر این توانایی را داشتم الان در بارسلون بازی می‌کردم.

این روز‌ها در تمرینات پرسپولیس شایعه می‌شود برخی بازیکنان به تو پاس نمی‌دهند؟

هواداران و خبرنگاران ایرانی بسیار باهوش هستند و حتماً به چشم خود چیزهایی را دیده‌اند که در مورد آن اظهار نظر می‌کنند. البته من در پرسپولیس دوستان خیلی خوبی هم دارم که در زمین تمرین و مسابقه همکاری خوبی با هم داریم.

شاید این احساس را کرده‌ای که دوستی مهدی طارمی با محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده به ضرر تو تمام شود؟

این حرف را خیلی‌ها قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم به من گفتند. در حال حاضر به تنها چیزی که فکر می‌کنم این است که روی بازی خودم تمرکز کنم و اگر موردی هم باشد سرمربی آن را می‌بیند. فوتبال یک کار گروهی است و اگر بازیکنان با هم همکاری خوبی در زمین نداشته باشند این پرسپولیس است که ضرر خواهد کرد.

در برنامه نود این هفته انتقال تو به پرسپولیس به عنوان مهمترین انتقال فصل لقب گرفت، نظرت در این‌باره چیست؟

این انتقال برای من هم انتقال بزرگی بود و خوشحالم از اینکه هواداران هم با من هم عقیده هستند. این موضوع وظیفه مرا سنگین‌تر می‌کند. در بازی اول استقبال هواداران از من فوق‌العاده بود و پیام من به آنها این است که قرار‌مان باشد در زمین مسابقه.

چقدر امیدواری با درخشش در پرسپولیس به پیراهن تیم ملی نیجریه برسی؟

من اول باید خودم را در پرسپولیس ثابت کنم. تأکید می‌کنم که هواداران پرسپولیس هنوز ۵۰ درصد توانایی‌های مرا ندیده‌اند و اگر شرایط مهیا باشد خیلی چیزها را ثابت خواهم کرد. پوشیدن پیراهن تیم ملی کشورم برای من افتخار بزرگی است اما مهاجمان زیادی از کشور ما هستند که در لیگ‌های بزرگ دنیا بازی می‌کنند. بازی در لیگ قهرمانان آسیا این شانس را به من خواهد داد تا به تیم ملی نیجریه دعوت شوم.