اخبار گردشگری

بازارچه های مشترک صنایع دستی در استان های اصفهان، قم و مرکزی ایجاد می شود

به گزارش ایرنا، فریدون اله یاری شامگاه سه شنبه در نشست کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، قم و مرکزی افزود: این سه استان دارای مشترکات جغرافیائی، فرهنگی و تاریخی بسیاری هستند که با برنامه ریزی های متقن و علمی می توان برای رونق صنعت گردشگری گام های بسیار مهمی برداشت.
وی با اشاره به بازارهای بین المللی هدف گردشگری گفت: برای رونق بخشیدن هرچه بهترصنعت گردشگری و استفاده از توان موجود در این سه استان، یکی از بهترین راهکارها، شناسایی بازارهای هدف خارجی و معرفی هر چه بهتر جاذبه ها و امکانات موجود به بازارهای هدف است.
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان تاکید کرد: با توجه به روحیه صلح دوستی و میهمان نوازی ایرانیان از گذشته تا کنون، گردشگری می تواند بهترین بستر برای دوستی بین ملت ها باشد.
وی یادآوری کرد: با برنامه ریزی های علمی و همکاری دولت و بخش خصوصی می توان به برنامه ای عملی و کاربردی دست یافت و آن را به بهترین شکل اجرا کرد.
وی در پایان افزود: توافقی بین سه استان اصفهان، قم و مرکزی در زمینه ایجاد بازارچه های صنایع دستی میان سه استان در راستای توسعه گردشگری فلات مرکزی ایران صورت گرفته که امید می رود به بهترین شکل انجام شود.
نشست کارگروه توسعه گردشگری استان های اصفهان، قم و مرکزی به میزبانی شهر تاریخی اصفهان و با حضور عیسی رضائی مدیر کل میراث فرهنگی استان قم، سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی، جمعی از مدیران اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ، منتخبان شورای شهر اصفهان و فعالان گردشگری سه استان برگزار شد.
۲۹۷ رشته صنایع دستی ثبت و شناخته شده در کشور وجود دارد که ۱۹۶ رشته آن مربوط به استان اصفهان است.
بیش از ۱۸ هزار هنرمند در بیش از ۱۹۶ رشته صنایع دستی استان اصفهان فعالیت دارند.
شورای جهانی صنایع دستی در سال ۲۰۱۵ میلادی، اصفهان را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی معرفی کرد.
ت/۶۹۹۴ / ۶۰۲۲ خبرنگار:آرزو فلاح – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


اصفهان


بازارچه های مشترک