اخبار گردشگری

گردشگران خواستار تجربه‌های محلی تکرار نشدنی هستند

عرفان فکری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق گردشگری باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که اقوام ایرانی در مناطق مختلف کشور دارای جاذبه‌های مختلفی مانند پوشش لباس محلی، گویش‌ها، شیوه عروسی‌ها، روش‌های تهیه غذا و موسیقی هستند که برای جهانگردان دارای جاذبه است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰ اقامتگاه بوم گردی در سراسر کشور راه اندازی شده است تصریح کرد که گردشگران خواستار تجربه‌های محلی تکرار نشدنی یک منطقه هستند و هتل‌های چند ستاره برای آنها جذابیتی ندارد.
این فعال گردشگری که امسال سه ماه را در کشور برزیل به فعالیت در زمینه گردشگری گذرانده با اشاره اینکه به سه هزار غذای محلی در کشور پخت می‌شود گفت: تبلیغ و سرمایه گذاری در این مقوله در کنار جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مردم شناسی می‌تواند هزاران جهانگرد را به سوی ایران جذب کند.
فکری با یادآوری اینکه هر گردشگر ۱۵۰ فرصت شغلی ایجاد می‌کند گفت که راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد فرصت‌های شغلی رونق گردشگری است.
وی ارزان‌قیمت بودن، امنیت ایران و حمایت جدی دولت یازدهم را فرصت‌های طلایی برای رونق ایرانگردی و جهانگردی در ایران دانست.
فکری استفاده از فضای مجازی و ساخت کلیپ‌های سه دقیقه‌ای به زبان‌های مختلف را از نیازهای توسعه گردشگری در شهرستان باشت و استان کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
فکری تنوع گیاهان، گونه‌های حیات وحش و طبیعت منطقه زاگرس را با توجه به ناشناخته بودن، فرصت مناسبی برای جذب گردشگر خارجی خواند.
۶۰ اثر تاریخی در شهرستان باشت تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
پل تاریخی پرین، درخت سرو لار، دوگور دوپا، چهار صفه خان احمد و اشکفت شاه از مهمترین آثار تاریخی ثبت شده این شهرستان است.
شهرستان باشت با وسعت بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر مربع در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۱۵ روستا، یک شهر، ۲ بخش و ۲۴ هزار نفر جمعیت است.
این شهرستان در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
۸۱۴۳/۶۱۱۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


جهانگردی


باشت