اخبار گردشگری

جای خالی تبلیغات در گردشگری همدان/ سفال چینی از لالجین جمع شود

محمدناصر نیکبخت روز سه‌شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان همدان با بیان اینکه گردشگری از عمده‌ترین بستر ایجاد اشتغال در استان است و یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، صنایع دستی پیشرو و آب و هوای مناسب می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند افزود: آیا متناسب با این ظرفیت ها ، گردشگر وارد استان می‌شود؟
وی تصریح کرد: تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری استان باید در دستور کار قرارگیرد چرا که تبلیغات بخش گردشگری استان بسیار ضعیف است، باید از تمامی ابزار تبلیغاتی به ویژه نفوذ فضای مجازی در تبلیغات گردشگری استان همدان استفاده شود.
وی با بیان اینکه استان همدان آثار تاریخی بزرگی همچون هگمتانه و نوشیجان را دارد افزود: ظرفیت گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی می توانند همه مشکلات اشتغال استان را حل کنند.
نیکبخت ادامه داد: ما به اندازه ظرفیتی که داریم ، اشتغال ایجاد نمی کنیم و باید روی تبلیغات گردشگری استان کار شود چرا که برخی اعتقادی به تبلیغات ندارند.
استاندار همدان با بیان اینکه باید کاری کنیم تا کتیبه های گنجنامه در سرما و گرما آسیب نبیند افزود: تولید فیلم علی البدل در ورکانه موجب شد امروز ورکانه در کشور بیش از هر اثر دیگری شناخته شده باشد.
وی تصریح کرد: ماموریت ما حفظ وضعیت موجود نیست بلکه باید به توسعه و پیشرفت دست پیدا کرد و برای دستیابی به رونق گردشگری باید به تپه تاریخی هگمتانه بیشتر رسیدگی کرد و آثار جمع آوری و در موزه نگهداری شود.
وی با بیان اینکه تبلیغات استان همدان بسیار ضعیف است افزود: برای معرفی غار علیصدر آنچنان که باید و شاید تبلیغ نشده است و باید از ظرفیت صدا و سیما در این زمینه استفاده بیشتری شود.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه سرمایه ما در استان همدان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است ادامه داد: در استان همدان صنعت داریم اما صنعت را با سنجاق به همدان متصل کرده ایم چراکه مهمترین داشته همدان بحث گردشگری آن است که نیازمند توجه بیشتری است.
نیکبخت با انتقاد از فروش سفال چینی در شهر جهانی سفال لالجین تاکید کرد: بهره برداری ما از جهانی شدن شهر لالجین چه بوده است؟ مهلت داده شده برای فروخته نشدن سفال چینی و خارجی ، تمام شده و باید با کمک فرمانداری از فروش این کالا ها جلوگیری شود.
وی بیان کرد: خدمت ما به لالجین این است که این شهر رابا تبلیغات گسترده به خوبی معرفی کنیم امروز امکانات تفریحی شهرهای دیگر در صدا و سیما تبلیغات گسترده ای دارند اما بحث گردشگری استان همدان در تبلیغات حرکتی نداشته است.
وی ادامه داد: برای معرفی استان همدان با مشارکت بخش خصوصی باید کار کرد و متناسب با ظرفیت گردشگری و میراث فرهنگی استان، تبلیغات و معرفی داشته باشیم.
استاندار همدان با بیان اینکه اگر نتوانیم جواب رشادت مردم را بدهیم باید خجالت بکشیم افزود: مردم با همه شرایط تخریب در انتخابات، به دولت مستقر رای داده و حمایت کرده اند.
نیکبخت افزود: اگر مدیری در یک سال گذشته نتوانسته در جذب اعتبارات موفق باشد، نباید در سیستم بماند و هم بدنه کارشناسی و هم بدنه مدیریتی باید فعالیتی داشته باشند.
وی ادامه داد: باید بین مدیری که کار خود را به موقع انجام می دهد و مدیری که با هل دادن هم در انجام وظایف، موفق نیست، تفاوتی قائل شد.
وی با تاکید براهمیت تولید و اشتغال و توسعه واحدهای تولیدی در استان همدان افزود: یک واحد می خواهد با ۸۰۰ میلیون ریال سرمایه ، ۴۰ شغل ایجاد کند اما صندوق کارآفرینی مانع آن شده است.
نیکبخت با انتقاد از عملکرد صندوق کارآفرینی امید در استان همدان گفت: یک واحد چندین ماه دنبال تسهیلات از صندوق است و هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده است.
استاندار همدان گفت: مشاغل کوچک و متوسط با تسهیلات و سرمایه کم ، اشتغالزایی بالایی دارند و نباید درباره تسهیلات این مشاغل سختگیری کرد.
* تقدیر استاندار همدان از بانکهای عامل
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بانکهای عامل سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عقد قرارداد داشته اند افزود: این حرکت ارزشمندی است و البته باید تلاش بیشتری کرد.
استاندار همدان در بخش دیگری از سخنانش با شاره به اینکه دولت قول داده مشکلات مردم را حل کند افزود: اگر مدیری اوراق را جذب نکرده باشد، ناتوانی وی را به وزیر مربوطه اعلام می کنم.
نیکبخت افزود: به مردم قول می دهم پایان امسال نرخ شاغلان بیمه جدید استان بالای ۲۰ هزار نفر برود البته به کمک مدیران استان محقق خواهد شد.
استاندار همدان با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ هزار شغل در همدان ایجاد شد، ادامه داد: این براساس آمار تامین اجتماعی بوده و آمار سایر بخش‌ها احصا نشده که ماموریت پیگیری آن بر عهده مسئولان حوزه اقتصادی است.
وی با تاکید بر اینکه قول می‌دهم ایجاد ۱۹ هزار شغل در سالجاری به بیش از ۲۰ هزار نفر برسد بیان کرد: وقتی گفته شده ۱۹ هزار نفر شغل در همدان ایجاد شود، ایجاد اشتغال توسط دستگاه های دولتی و با بودجه دولتی نیست بلکه بخش خصوصی باید این اشتغال را ایجاد کند.
استان همدان امسال متعهد شده ۱۹ هزار شغل ایجاد کند.
استان همدان دارای یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری است.
۷۵۲۳/۲۰۸۷
خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشار: زهرا پیرنیا

انتهای پیام /*


اجتماعی


کارگروه


اشتغال


گردشگری