اخبار گردشگری

معرفی آثار تاریخی و طبیعی خراسان جنوبی در اولویت قرار گیرد

به گزارش ایرنا محمد فرهادی روز سه شنبه در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی افزود: در زمینه معرفی و شناساندن آثار تاریخی و طبیعی استان کم کاری شده و بسیاری از آثار تاریخی استان به دلیل نبود معرفی صحیح به گردشگران حتی برای مردم استان ناشناخته مانده است.
وی به دستور کار طرح ضربتی اشتغال در روستاهای هدف گردشگری خور از توابع شهرستان خوسف و نایبندان از توابع شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت: این ۲ روستا به عنوان روستاهای منتخب از بین ۱۴ روستای هدف گردشگری و قابلیت دار، استان انتخاب شدند.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح با ۲ رشته سنگ تراشی و پارچه بافی در روستای هدف گردشگری خور و هنر بوریا بافی (حصیربافی، سبد بافی و … ) در نایبندان بعد از ارایه آموزش های لازم، برای تعدادی از مردم منطقه شغل ایجاد شد.
معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: روستاهای دیگری در استان قابلیت ثبت ملی و سپس جهانی را دارند که برای توسعه گردشگری باید مورد پیگیری قرار گرفته و از توان آنها برای ایجاد اشتغال نیز بهره گرفته شود.
وی بیان کرد: در روستاهای هدف گردشگری استان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید ضوابط ساخت و سازهای جدید را براساس الگوهای قدیمی منطقه تایید کند تا خارج از این ضوابط ساخت و ساز انجام نشود، از طرفی جلوی ساخت و ساز در روستاها گرفته نشود.
فرهادی عنوان کرد: تمامی دستگاه های مرتبط به حوزه گردشگری باید تلاش کنند گروه های مختلف گردشگری اعم از علمی، طبیعت گردی، تاریخی و … جذب استان شوند.
وی گفت: موقعیت استان به گونه ای است که برای حفظ و نگهداشت جمعیت در مناطق روستایی ناگزیر باید به سمت توسعه گردشگری گام برداشت و بهترین زمینه برای ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق توسعه گردشگری است.
وی با تاکید بر اینکه از توان بخش کشاورزی در زمینه توسعه گردشگری استان باید استفاده کرد افزود: خراسان جنوبی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه ای در بخش کشاورزی است.
معاون استاندار خراسان جنوبی به تعیین مسیرهای ویژه گردشگری در بیابان لوت اشاره کرد و گفت: در این زمینه ۶ مسیر در استان شناسایی شده که مصوب می شود در جلسه شورای برنامه ریزی استان تایید نهایی شود.
استان خراسان جنوبی با دارا بودن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری شناسایی شده که ۸۱۶ اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده هر سال میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.
۷۵۵۷*۳۰۲۸* خبرنگار – رقیه محمدی* انتشار دهنده – رسول محمدحسنی*

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری


خراسان جنوبی