اخبار گردشگری

سرکنسول ایران: لغو روادید گردشگری سفرهای متقابل ایرانیان و روس ها را افزایش می دهد

به گزارش ایرنا، توافق لغو روادید برای سفرهای گروهی گردشگری از پنج تا ۵۰ نفره بین دو کشور هشتم فروردین ماه سال جاری در جریان دیدار حسن روحانی و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران و روسیه در کاخ کرملین امضا شد.
محمدی سرکنسول جمهوری اسلامی در آستراخان که در ساحل شمالی دریای خزر قرار دارد، امروز (سه شنبه) در گفت وگو با خبرگزاری ایتارتاس اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار گردشگر ایرانی به روسیه سفر کردند که پیش بینی می شود امسال به بیش از ۱۵۰ هزار نفر برسد.
وی افزود: امیدواریم از طرف روسیه نیز شمار گردشگران ورودی به ایران افزایش یابد. این امر در صورتی تحقق می یابد که ایرانیان و روس ها شناخت بهتر و بیشتری از یکدیگر، فرهنگ و تمدن دو کشور و همچنین امکانات و آرامش در جمهوری اسلامی داشته باشند، زیرا در زمان حاضر شمار گردشگران روس در ایران چندان زیاد نیست.
محمدی گفت: ایران در زمره ۱۰ کشوری است که بیشترین شمار گردشگران را در روسیه دارد و مسکو و سن پترزبورگ نیز محبوبیت خاصی برای گردشگری در ایران دارند.
وی با بیان اینکه تابستان در مناطق زیادی از ایران بسیار گرم است، افزود: اما در این فصل سال، روسیه هوای مطبوعی دارد. شهروندان ایرانی همچنین اماکن تاریخی از جمله میدان سرخ مسکو، رودخانه سن پترزبورگ و پدیده طبیعی شب های نقره ای این شهر را دوست دارند.
سرکنسول ایران در ادامه اظهار کرد: سفرهای دریایی خزر هم می تواند، همکاری های گردشگری بین ایران و روسیه را گسترش دهد و حتی برای پنج کشور ساحلی دورنمای خوبی داشته باشد، اما به کشتی های مناسب برای سفر در تلاطم های بزرگ نیاز است.
وی در پایان نیز گفت: ارتفاع امواج دریای خزر گاهی به بلندی موج اقیانوس ها می رسد. امروز چنین کشتی هایی در کشورهای ساحلی وجود ندارد، اما به گفته استاندار آستراخان، امکان ساخت آنها در این استان وجود دارد که امیدوارم عملی شود و اکنون نیز در بندر انزلی برای کشتی های مسافربری لنگرگاه های پیشرفته و مجهز ساخته شده است.
اروپام*۳۹۱ انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*


اجتماعی


ایران


روسیه


روادید