اخبار گردشگری

۷ اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی ایجاد شد

مینا هاشمی مرغزار سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ درخواست برای ایجاد اقامتگاه بوم گردی در استان خراسان شمالی ارائه شده است.
وی گفت: همچنین موفق به دریافت صدور مجوز ‘خانه مسافر’ از سازمان در این استان شده ایم تا از فعالیت افراد غیرمجاز در این زمینه جلوگیری شود.
هاشمی مرغزار افزود: نخستین اقامتگاه بوم‌گردی خراسان شمالی شهریورماه سال ۹۴ در رویین اسفراین ایجاد شد که هم‌اکنون نیز برای ایجاد این نوع اقامتگاه‌ها تقاضاهایی به این اداره کل رسیده است.
سرپرست معاونت گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی با هدف توسعه پایدار، احیای فرهنگ‌ها و ارزش‌های بومی و سنتی، حفظ محیط زیست و کمک به اقتصاد جوامع محلی راه‌اندازی می‌شوند.
* دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی می توانند برنامه های خبری روزانه خود را یک روز قبل از اجرای برنامه ها از طریق شماره تلفن ۳۲۲۲۶۶۶۶ و ۳۲۲۳۱۷۷۶ و یا به ۰۹۱۵۹۷۶۸۸۰۴ تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا به این شماره ها نمابر کنند.
*سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
۶۰۴۲/۷۱۸۶ خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

انتهای پیام /*


فرهنگی


اقامتگاه بوم گردی


مجوز مسافرخانه


خراسان شمالی