اخبار گردشگری

چیدمان صنایع دستی در پاویون جمهوری فرودگاه مهرآباد

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا رئیس سازمان میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی امروز دوشنبه از نزدیک از مراحل اجرای این طرح بازدید کرد.
علی حاجی‌شیزری مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درباره ایجاد محلی برای نمایش صنایع‌دستی در پاویون جمهوری گفت: از ماه‌های گذشته ویترین‌های ویژه برای این محل طراحی و ساخته شد و در ادامه یکصد اثر نفیس صنایع‌دستی با نظر کارشناسان این حوزه انتخاب و برای نمایش در این ویترین‌ها با طراحی و دکور ویژه جانمایی شدند.
او افزود: در مجموع ۴۰ ویترین با ۱۰۰ اثر نفیس صنایع‌دستی تا امروز در محل پاویون استقبال از مقامات چیدمان شده است که البته همچنان در حال افزودن به این تعداد هستیم.
شیزری ادامه داد: تاکنون از رشته‌های مختلف صنایع‌دستی مانند قلم‌زنی، سفال، سرامیک، گلیم، چرم، چوب، نساجی‌سنتی و فرش آثاری را در این ویترین‌ها قرار داده‌ایم.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان میراث فرهگی ، مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی اظهار داشت: این اقدام به‌منظور معرفی بهتر و ملموس‌تر صنایع‌دستی اصیل ایرانی به مقامات کشورهای دیگر در هنگام ورود به کشورمان است، که آغاز به کار آن همزمان با مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری و ورود مقامات سایر کشورها به ایران خواهد بود.
او خاطرنشان کرد: انتخاب اشیا و انتقال آن‌ها، با تکمیل پروسه ساخت ویترین‌ها از یک هفته پیش به‌صورت جدی از سوی معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی انجام شده است.
روز شنبه ۱۴ مرداد مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در تهران با حضور مقامات بین المللی برگزار می شود.

فراهنگ**۱۵۴۰**۱۸۲۳
دریافت: حمید بحرینیان* انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


احمدی پور


مهرآباد