اخبار گردشگری

فراخوان برگزاری چهارمین دوره اعطای نشان ملی مرغوبیت کالا در البرز

سعید امینی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: فراخوان عمومی برای جمع آوری آثار شرکت کنندگان در چهارمین دوره اهداء این نشان در مرحله انتخابی استانی از هفته گذشته برای انتخاب و ارسال آثار برگزیده به مرحله نهایی که در آذر ماه سال جاری در تهران برگزار می شود آغاز شده است.
وی اظهارداشت:تا کنون حدود ۴۴ هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی آثار خود را به منظور شرکت در مرحله انتخابی استان البرز به دبیر خانه استانی مستقر در معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ارسال کرده اند.
وی بیان داشت: از بین تمام آثار دریافت شده در تمامی رشته ها طبق جدول کشوری سهمیه استان البرز ۳۰ اثر می باشد که در این مورد پس از استانهای تهران ، اصفهان و کردستان در مقام چهارم کشور قرار گرفته است.
البته تمامی این ۳۰ اثر در صورت دریافت امتیازات نهایی می توانند نشان ملی مرغوبیت کالا را دریافت نمایند.
معاون صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه تا به امروز ۶۷ اثر از هنرمندان استان البرز در ۳ دوره گذشته موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت کالا شده اند افزود: در دوره های گذشته هر هنرمند تا ۱۰ اثر می توانست برای دریافت نشان ملی معرفی نماید که این تعداد در این دوره به حد اکثر ۳ اثر محدود شده است که البته در صورت بالا بودن تقاضا این تعداد می تواند کاهش نیز داشته باشد تا آثار دیگر هنرمندان نیز فرصت شرکت در داوری دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا را داشته باشند.
امینی گفت: در۲ دوره گذشته مراسم اهداء نشان جهانی یونسکو ۲ اثر شاخص از هنرمندان البرز پس از گذراندن مرحله دریافت نشان ملی و دریافت بالاترین امتیاز برای شرکت در داوری ، موفق به کسب این نشان ارزشمند شده اند.
در دوره گذشته سهم ایران برای ارسال آثار منتخب ۷ اثر بوده است که از این بین ۲ اثر متعلق به این استان و از بین ۴ اثری که موفق به کسب نشان جهانی یونسکو شده اند یک اثر از استان البرز بوده است و این نشان از ظرفیت های بالای استان البرز در میان استانهای قدرتمند صاحب صنایع دستی جهانی دارد.
۷۴۱۰/ ۶۱۵۵ خبرنگار: مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


البرز