اخبار گردشگری

شناسائی اولیه ۸۰۰ محوطه باستانی در استان اصفهان

محوطه باستانی ( Archaeological site) یک مکان یا گروه مکانی است که در آن اسناد زندگی و فعالیت گذشته انسانی (تاریخی، پیشاتاریخی، یا معاصر) حفظ شده و ممکن است توسط باستان ‌شناسان مورد بررسی قرار گرفته و به عنوان یک سند باستان‌ شناسی ثبت شده باشد.
محوطه باستانی می‌تواند از چند نشان مخروبه روی زمین تا ساختمان‌ های بزرگ در حال استفاده را شامل شود.
روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان روز یکشنبه به نقل از فریدون الهیاری افزود: ۴۰۰ مورد از این محوطه ها تا پایان امسال بطور دقیق شناسایی و بررسی خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در جریان بازدید از برخی از اماکن تاریخی کاشان، افزود: بررسی ها نشان می دهد که این محوطه های باستانی در برخی مناطق استان به صورت متراکم وجود دارد، به گونه ای که درمنطقه فریدن بزرگ تاکنون بیش از۵۰ محوطه و در جنوب استان و در محدوده شهرستان سمیرم نیز بیش از ۳۰ محوطه باستانی کشف شده است.
فریدن با بیش از ۴۹ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری غرب استان واقع است.
سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی با افزون بر پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت، ۱۵۰ آبادی و روستا، چهار شهر و چهار بخش مرکزی، دناکوه، وردشت و پادنا با دارا بودن افزون بر ۱۰۸ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.
ت / ۶۰۲۰ / ۶۰۲۲ خبرنگار: علیرضا حکیمیان – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


محوطه های باستانی


استان اصفهان