اخبار گردشگری

مؤسسه اکو می‌تواند در برگزاری رویداد «تبریز۲۰۱۸» موثر باشد

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، زهرا احمدی‌پور معاون ‌رئیس‌جمهوری با محمدمهدی مظاهری رئیس مؤسسه فرهنگی اکو دیدار و از این مؤسسه بازدید کرد.
وی پس از این دیدار با بیان این‌که دو طرف بر افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اشتراکات کشورهای عضو اکو تأکید کردند، گفت: برای افزایش همکاری‌های سازمان میراث‌فرهنگی و مؤسسه اکو بستر بسیار مناسبی در زمینه‌های مختلف وجود دارد.
احمدی پور تصریح کرد: میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس کشورهای عضو اکو هم از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند به‌عنوان یکی از زمینه‌های همکاری درنظر گرفته شود.
معاون رئیس‌جمهوری، با تأکید بر افزایش همکاری‌های کشورهای عضو اکو در حوزه گردشگری، اضافه کرد: ”تبریز۲۰۱۸“ رویداد بسیار مهمی برای معرفی ظرفیت‌ها و امکانات گردشگری ایران است و مؤسسه فرهنگی اکو می‌تواند در این زمینه نقش و جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.
وی تأکید کرد: رویداد ”تبریز۲۰۱۸“ را می‌توان سرآغازی برای توسعه همکاری‌های مؤسسه فرهنگی اکو و سازمان میراث‌فرهنگی قلمداد کرد. این دو مجموعه فرهنگی در زمینه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نیز می‌توانند فعالیت‌های مشترک داشته باشند.
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی همچنین، با همراهی سعید شیرکوند معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی و رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، از بخش‌های مختلف این مؤسسه بازدید کرد.

** اکو فرصتی برای توسعه روابط ایران و کشورهای عضو
احمدی‌پور همچنین در دفتر یادبود مؤسسه فرهنگی اکو نوشت: «اکو فرصتی است برای توسعه روابط ایران و کشورهای عضو که تاکنون از این ظرفیت در بعد فرهنگی استفاده نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد با حضور مظاهری می‌توان برای توسعه روابط گردشگری از این ظرفیت استفاده بیشتری داشت، به‌طور خاص برای رویداد ”تبریز۲۰۱۸“ ــ که شهر تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است ــ اکو می‌تواند حضور فعال و مؤثری داشته باشد.
برای موفقیتتان در توسعه روابط و معرفی ایران به‌عنوان کشوری صلح‌طلب و خواهان گفت‌وگو آرزوی توفیق دارم.»
مؤسسهٔ فرهنگی اکو نهاد فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) است که در سال ۱۳۷۴ تأسیس شده‌است و مرکز آن در ایران (شهر تهران) می‌باشد.
وظیفهٔ این بنیاد گسترش همکاری و تبادلهای فرهنگی میان کشورهای عضو اکو ( ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، و تاجیکستان) است.
فراهنگ**۳۰۷۹** ۱۸۲۳ ** دریافت: علی اسدی** انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


موسسه اکو فرهنگی


زهرا احمدی پور


تبریز ۲۰۱۸