اخبار گردشگری

گشایش جشنواره ملی شعر رضوی در مس سرچشمه رفسنجان

به گزارش ایرنا معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان روز شنبه در این آیین اظهار کرد: به یمن حضور پر برکت ثامن الحجج امام رضا(ع) در کشور اسلامی ایران جشنواره ملی شعر رضوی سالهاست که در استانهای مختلف برگزار می شود و استان کرمان امسال افتخار برگزاری این جشنواره را به دست آورده است.
وحید محمدی بیان کرد: آثار و اشعار معنوی بنا به اراده خاصی نسبت به امام هشتم و دیگر ائمه اطهار سروده شده و در طول یکسال گذشته توسط شاعران و هنرمندان سراسر کشور خلق شده که به این جشنواره ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه هنرمندان ۲۴ استان کشور از جمله قم، خراسان شمالی و جنوبی، کرمان، اصفهان و یزد در این جشنواره شرکت دارند اظهار داشت :شاعران این استانها ۲ هزار و ۷۰۰ اثر شعر با محوریت ائمه اطهار و امام رضا(ع) و در قالب مثنوی و شعر نو و غزل سروده اند.
محمدی تصریح کرد: طبق روایات در مجالس و محافلی که ذکر ائمه اطهار(ع) وجود داشته باشد عبادت است.
عضو کمیته علمی جشنواره ملی شعر رضوی هم در این آیین گفت: آقایان فولادی و ولی داوران این جشنواره هستند که آثار را مورد بررسی قرار می دهند.
سید علی میرافضلی افزود: امسال شهرمس سرچشمه رفسنجان واقع در استان کرمان میزبان این جشنواره است که جای بسی خوشحالی است که این میزبانی دلدادگان حرم امام رئوف به این شهر داده شده است.
میرافضلی خاطرنشان کرد : کارگاههای شعر رضوی و بازدید میهمانان از بزرگترین خانه خشتی جهان درقاسم آباد رفسنجان انجام می شود و اختتامیه این جشنواره عصر فردا یکشنبه در تالار خیام دانشگاه ولیعصر رفسنجان برگزار خواهد شد.
شهر مس سرچشمه یکی از شهرهای خوش آب و هوا به دلیل ارتفاع از سطح دریاست و بزرگترین معدن روباز مس خاورمیانه در این منطقه است که از حدود ۴۰سال پیش استخراج مس از این معدن آغاز شده است.
سالانه بیش از ۲۱۰هزار تن مس کاتد از این معدن استخراج می شود که ۸۵درصد مس تولیدی ایران در این معدن و معدن شهربابک استان کرمان استخراج می شود و شرکت ملی صنایع مس ایران جزو پنج شرکت برتر بورس ایران است.
جشنواره ملی شعر رضوی از برنامه های بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که در دهه کرامت برگزار می شود.
خبرنگار :مریم رضایی** انتشار : بهنام احمدی *
۷۴۳۳/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


شعر رضوی


رفسنجان


مس سرچشمه