اخبار گردشگری

اصلاح ساختار اداری معاونت گردشگری کشور در دستور کار است

به‌ گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، میرهادی قره‌سید رومیانی در نشستی با مدیران کل معاونت گردشگری، برنامه‌ها و سیاست های توسعه گردشگری کشور را از سوی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان، اعلام کرد.
وی تبیین کرد: رویکرد توسعه پایدار و مدرن صنعت گردشگری و توسعه بسته‌های سفر به عنوان یکی از عوامل موثر در رشد اقتصادی کشور، افزایش نرخ اشتغال، مقابله با مرکزگرایی و توسعه مناطق حاشیه‌ای، گسترش چتر امنیت اقتصادی و سیاسی محسوب می‌شود.
رومیانی گفت: تحقق این رویکرد تنها با تبدیل مناطق مختلف ایران به عنوان یک برند جهانی گردشگری و اضافه شدن نام کشورمان در فهرست ۱۰ مقصد برتر در فهرست کشورهای گردشگرپذیر تا سال ۱۴۰۴ امکان‌پذیر خواهد بود.
وی افزود: برای تحقق این رویکرد و با توجه به تأکیدات رئیس جمهوری، مسئولان و مردم کشورمان و با عنایت به این نکته که الگوی توسعه گردشگری یک الگوی ترکیبی نظارتی، هماهنگی و سیاست‌گذاری است، عنوان اصلی برنامه‌های در دست اقدام برای تحقق اهداف بزرگ توسعه‌ای در این بخش به شمار می آید.
رومیانی، واگذاری حداکثری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی و تثبیت راهبری برنامه‌های ملی توسعه گردشگری توسط این بخش، بسترسازی قانونی و ایجاد شفافیت حداکثری جهت رفع موانع اداری، پراکندگی دستگاه‌های مربوطه و رانت‌های اطلاعاتی، ایجاد برندهای گردشگری منطقه‌ای به‌جای تکیه صرف بر محصولات ارزان‌تر، تقویت همکاری‌های بین‌المللی را از دیگر راهکارهای آتی معاونت گردشگری عنوان کرد.
وی ادامه داد: جلب سرمایه‌گذاران خارجی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری و برندینگ، تنوع‌بخشی به محصولات گردشگری بر اساس تقاضاهای انفرادی گردشگر و تنوع‌بخشی مقاصد گردشگری در سطح کشور از طریق توسعه ظرفیت‌های بالقوه مانند گردشگری دریایی در خلیج‌فارس، سواحل مکران و دریای خزر و گردشگری آبی در رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سد منطبق بر معیارهای زیست‌محیطی، کویرنوردی، گردشگری ماجراجویانه و گردشگری ورزشی از دیگر برنامه های ما است.
رومیانی گفت: هماهنگ‌سازی برنامه‌های دیگر دستگاه‌ها برای تأمین زیرساخت‌های حمل و نقلی، بهداشتی، اینترنتی در کنار دیگر موضوعات، از جمله اهم برنامه‌های در دست اقدام برای تحقق اهداف بزرگ توسعه‌ای به شمار می‌آید.
سرپرست معاونت گردشگری گفت: استراتژی‌های برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری، سازمانی، گردشگری داخلی، تحقیق و توسعه، حمل و نقل و زیرساخت، تبلیغات و بازاریابی، آموزشی، توسعه کیفیت خدمات، برندسازی، تنوع گردشگری، استراتژی مناطق مشهور فعلی، مناطق توسعه گردشگری، کریدورهای استراتژیک و ثبت جهانی از جمله راهکارهای اجرایی برای دست‌یابی به اهداف تعیین‌شده است.
وی در توضیح استراتژی سازمانی خاطرنشان کرد: تثبیت تشکل‌های بخش خصوصی به عنوان مجریان برنامه‌های توسعه گردشگری، به‌کارگیری نیروهای جوان، پویا و اولویت دادن به طرح‌های خلاقانه از اقدامات آتی ما خواهد بود.
رومیانی یادآور شد: ایجاد شوراهای گردشگری در سطح ملی، منطقه‌ای، استانی و محلی برای جلب مشارکت کامل و فعال موثرین و منتفعین از توسعه گردشگری و تمام نهادهای عمومی، خصوصی و سازمان‌های غیردولتی در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با توسعه گردشگری، استراتژی سازمانی را شامل می شود.
میرهادی قره سید رومیانی حدود یک هفته قبل، (۳۱ تیرماه ۹۶) با حکم معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان سرپرست معاونت گردشگری منصوب شد.
فراهنگ**۳۰۷۹**۱۰۵۵
دریافت خبر: علی اسدی** انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


اصلاح ساختار


میرهادی قره سید رومیانی