ازجمله اهم برنامههای در دست اقدام برای تحقق اهداف بزرگ توسعهای بهشمار میآید. وی همچنین ضمن برشماری استراتژیهای تدوینشده در راستای توسعه گردشگری کشور گفت: «استراتژیهای «برنامهریزی»، «سرمایهگذاری»، «سازمانی»، «گردشگری داخلی»، «تحقیق و توسعه»، «حمل و نقل و زیرساخت»، «تبلیغات و بازاریابی»، «آموزشی»، «توسعه کیفیت خدمات»، «برندسازی»، «تنوع گردشگری»، «استراتژی مناطق مشهور فعلی»، «مناطق توسعه گردشگری»، «کریدورهای استراتژیک» و نیز «ثبت جهانی» از جمله راهکارهای اجرایی برای دستیابی به اهداف تعیینشده هستند.» قرهرومیانی که در نشستی با مدیران کل معاونت گردشگری، این برنامهها و استراتژیها را برشمرد، خاطرنشان کرد: «رویکرد توسعه پایدار و مدرن صنعت گردشگری و توسعه بستههای سفر بهعنوان یکی از عوامل موثر در رشد اقتصادی کشور، افزایش نرخ اشتغال، مقابله با مرکزگرایی و توسعه مناطق حاشیهای، گسترش چتر امنیت اقتصادی و سیاسی محسوب میشود؛ لذا تحقق این رویکرد تنها با تبدیل مناطق مختلف ایران به عنوان یک برند جهانی در زمینه گردشگری و اضافه شدن نام کشورمان در فهرست ۱۰ مقصد برتر در فهرست کشورهای گردشگرپذیر تا سال ۱۴۰۴ امکانپذیر خواهد بود.»