اخبار گردشگری

شش برنامه جدید برای گردشگری کشور

 

ازجمله اهم برنامه‌های در دست اقدام برای تحقق اهداف بزرگ توسعه‌ای به‌شمار می‌آید. وی همچنین ضمن برشماری استراتژی‌های تدوین‌شده در راستای توسعه گردشگری کشور گفت: «استراتژی‌های «برنامه‌ریزی»، «سرمایه‌گذاری»، «سازمانی»، «گردشگری داخلی»، «تحقیق و توسعه»، «حمل و نقل و زیرساخت»، «تبلیغات و بازاریابی»، «آموزشی»، «توسعه کیفیت خدمات»، «برندسازی»، «تنوع گردشگری»، «استراتژی مناطق مشهور فعلی»، «مناطق توسعه گردشگری»، «کریدورهای استراتژیک» و نیز «ثبت جهانی» از جمله راهکارهای اجرایی برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده هستند.» قره‌رومیانی که در نشستی با مدیران کل معاونت گردشگری، این برنامه‌ها و استراتژی‌ها را برشمرد، خاطرنشان کرد: «رویکرد توسعه پایدار و مدرن صنعت گردشگری و توسعه بسته‌های سفر به‌عنوان یکی از عوامل موثر در رشد اقتصادی کشور، افزایش نرخ اشتغال، مقابله با مرکزگرایی و توسعه مناطق حاشیه‌ای، گسترش چتر امنیت اقتصادی و سیاسی محسوب می‌شود؛ لذا تحقق این رویکرد تنها با تبدیل مناطق مختلف ایران به عنوان یک برند جهانی در زمینه گردشگری و اضافه شدن نام کشورمان در فهرست ۱۰ مقصد برتر در فهرست کشورهای گردشگرپذیر تا سال ۱۴۰۴ امکان‌پذیر خواهد بود.»