اخبار گردشگری

رونق گردشگری با تفاهم نامه سه جانبه استان مرکزی هدف گذاری شد

به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی روز شنبه در چهارمین نشست تورهای خدمات مسافرتی استان های مرکزی، اصفهان و قم (دراراک افزود: با این تفاهم نامه و اتصال سه استان، قلمرو واحد و هم افزایی توانمندی ها در این حوزه محقق خواهد شد.
وی اظهار کرد: گرچه همه استان ها در حوزه تاریخ، فرهنگ و طبیعت گردی دارای جایگاه هستند اما برخی استان ها از شاخص های قابل توجه و منحصر به فردی برخوردارند.
حسینی گفت: در صورت امکان در این تفاهم نامه، باید استان اصفهان در حوزه گردشگری، تاریخ و فرهنگی، استان قم در حوزه گردشگری زیارتی و استان مرکزی در حوزه گردشگری طبیعی دیده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: به سهولت می توان از داشته های فرهنگی، تاریخی و گردشگری اثر بخش و موثر سه استان برای رونق و توسعه این صنعت بهره گرفت.
وی گفت: برگزاری جشنواره های متعدد داخلی و خارجی، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات از سه استان می تواند در ارتقا صنعت گردشگری منطقه عراق عجم موثر باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: فعالیت و ارتقا صنعت گردشگری منحصر به اقدامات وبرنامه های بخش دولتی نیست و بخش خصوصی می تواند با هماهنگی، اجرایی شدن این مهم را عملیاتی کند.
رئیس گروه توسعه گدشگری تفاهم نامه محور گردشگری عراق عجم گفت: یکی از راه کارهای توسعه گردشگری، تفاهم نامه هایی است که بین مقاصد گردشگری ایجاد می شود بنابراین باید بستر و فرصتی فراهم شود تا توسعه گردشگری بین استان ها و حتی گردشگری خارجی را رونق دهد.
کوروش وکیلی افزود: توسعه گردشگری داخلی با فراهم کردن بستر سفر ارزان قیمت و تهیه آسیب شناسی گردشگری داخلی محقق می شود.
وی اظهار کرد: طیف زیادی از گردشگران مذهبی تمایل دارند برای سیر و سیاحت از اماکن مذهبی سه استان از جمله استان مرکزی با ۳۰۰ امامزاده ، دیدن کنند که باید در این تفاهم نامه به این جنبه توجه خاص شود.
وی گفت: در ارتقا گردشگری مذهبی ضروری است، بسته زیارتی تعریف شود تا گردشگر با برنامه ریزی مدون بتواند در سفر به سه استان از اماکن زیارتی آن دیدن کنند.
وی گفت: راه اندازی هر صنعتی برای چهار نفر اشتغالزایی دارد اما در حوزه گردشگری ۶ تا ۱۰ فرصت شغلی فراهم می کند که تا ۱۲ شغل نیز امکان پذیر است.
در این نشست نمایندگان تشکل های مردمی، تورلیدرها، نمایندگان مجتمع های بین راهی، کارشناسان، آژانس های گردشگری ، صاحبان واحدهای اقامتی و بوم گردی از استان های مرکزی، قم و اصفهان پیشنهاداتی برای تفاهم نامه عراق عجم ارایه کردند تا در نشست هفته آتی مطرح و در کارگروه محور گردشگری عراق عجم در اصفهان بررسی شود.
بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۶۹۹۱/۳۰۷۵/ خبرنگار: معصومه ابراهمیی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


تفاهم نامه


استان مرکزی