اخبار گردشگری

امام جمعه قشم: گردشگری حلال باید گسترش یابد

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا جوکار روز شنبه در دیدار معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: زیرساخت ها جهت ترویج گردشگری حلال و گسترش تفریحات سالم با رعایت مسایل شرعی در جزیره ضروری است و در کنار این جاذبه ها باید اصناف عرضه کننده کالاهای ایرانی برجسته شوند.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های فصلی اقدامی مناسب برای ایجاد نشاط و جذب گردشگر است که باید اصول اسلامی و معارف قرآنی در صدر امور قرار گرفته و با نظارت بر محتوا و شیوه اجرای برنامه ها بستر مناسب جهت ایجاد خنده حلال و شادی اسلامی فراهم آید.
امام جمعه قشم بیان کرد: رسالت اصلی متولیان امور فرهنگی شهرستان تاثیرگذاری بر فرهنگ عمومی در جهت حفظ، ترویج و تقویت فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی است چرا که قشم از جمعیتی شیعه و سنی تشکیل شده که ولایتمدار و حافظان فرهنگی ناب هستند.
او اضافه کرد: گردشگر و مهاجر پذیر بودن قشم زمینه ساز گوناگونی فرهنگی این شهرستان شده که در برنامه ریزی ها مد نظر قرار گیرد و انتظار می رود ویترین و مبلمان فرهنگی شهرستان هر چه سریع تر ایجاد شود.
جوکار با تاکید بر جلوه گری فرهنگ قشم در مبادی ورودی جزیره عنوان کرد: حاشیه نشینی و تکدی گری از جمله ناهنجاری هایی هستند که مسوولان باید با نظارت بیشتر بر مبادی ورودی نسبت به ساماندهی آن اقدام کنند.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


توسعه