اخبار گردشگری

تاکید فرماندار ریگان بر شناسایی سنگ نگاره های منطقه کماهی

امین باقری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت:در بازدیدی که اخیرا از مناطق کوهستانی شهرستان ریگان انجام گرفت در منطقه کماهی ریگان سنگ نگارهایی مشاهده گردیده است.
وی تصریح کرد :با توجه به اینکه قدمت تاریخی این سنگ نگاره ها مشخص نمی باشد از اداره کل میراث فرهنگی وصنایع دستی و گردشگری استان خواستار شناسایی قدمت آنها هستیم .
فرماندار ریگان در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ریگان همزاد شهر بم می باشد افزود:در این شهرستان آثار و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد که نیاز به مطالعه و شناسایی دارند .
باقری عنوان کرد از ۵۰اثر ثاریخی در شهرستان ریگان تنها مقبره شاه خورشید ریگان که مربوط به دختر بهمن ابن اسفندیار می باشد ثبت ملی گردیده است .
وی تصریح کرد :با توجه به اینکه سیلاب در سال گذشته گورستانی با قدمت ۲۵۰۰ساله را در این شهرستان هویدا کرد مقرر گردید میراث فرهنگی نسبت به کاوش آن اقدام نماید که تاکنون این امر محقق نشده است .
فرماندار ریگان با اشاره به اینکه میراث گرانبهای ریگان در حال فراموشی است بیان داشت :این شهرستان فاقد اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری است .
باقری افزود: ریگان از جمله مناطقی است که در زمینه گردشگری پتانسیل خوبی دارد که سرمایه گذاران می توانند در این شهرستان سرمایه گذاری کنند .
براساس این گزارش سال گذشته سیلاب گورستان ۲۵۰۰ساله را با ۷۰۰اثر تاریخی در ریگان نمایان کرد .
ریگان تا قرن هشتم هجری بزرگترین مرکز تجاری جنوب شرق کشور محسوب می شده که تاریخ آن همزاد بم می باشد .
شهرستان ریگان تا مرکز استان کرمان ۲۸۵کیلومتر فاصله دارد.
خبرنگار : موسی ملائیان **انتشار : بهنام احمدی *
۷۴۴۲/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


سنگ نگاره


میراث


ریگان