اخبار گردشگری

وزیر ورزش: با تمام توان برای برگزاری هر چه بهتر تبریز ۲۰۱۸آماده ایم

به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان پنجشنبه شب در جلسه مشترک با معاونین و روسای فدراسیون ها و روسای هیئت های ورزشی و تشکل های مردم نهاد استان آذربایجان شرقی در تالار اندیشه پارک ائل گولی تبریز افزود: ما با تمام توان آمده ایم که به حل مشکلات اجتماعی و ورزشی استان و برگزاری مسابقات و تقویت هیئت های ورزشی و تکمیل پروژه هایی که مورد بازدید قرار دادیم ، کمک کنیم.
وی اظهار کرد: برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن مراسم مربوط به تبریز۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام که اتفاق بزرگی است، هر چه از دست مان برآید، انجام می دهیم؛ این برنامه تبریز و استان آذربایجان شرقی و بخشی از ایران را به یک قطب بزرگ فعالیت های اقتصادی و گردشگری تبدیل می کند.
وی خاطرنشان کرد: بد نیست که دید تحلیلی و مقایسه ای داشته باشیم بین ورزش خودمان و ورزش در کشورهای مختلف هم از دید ورزش همگانی و هم ورزش قهرمانی؛ در این مدت تلاش مان این بود آسیب شناسی کنیم که مشکل کار کجاست تا اگر افتخار خدمت گذاری در این وزارت را برای چهار سال دیگر پیدا کردیم اسب را زین کنیم تا با برنامه ای راه مشخص نقاط ضعف و قوت خودمان را تنظیم کنیم.
وزیر ورزی و جوانان تاکید کرد: کارنامه المپیک ایران در ۱۷ دوره ای که ورزشکاران ایرانی شرکت کردند و مدال آوردند، کسب ۱۸ مدال طلا و ۲۱ نقره و ۲۹ برنز است که با افتخار می گویم اکثر این مدال ها بعد از انقلاب است که با تمام مشکلات و محدودیت ها تحریم ها و جنگ تحمیلی به این امر دست یافتیم.
وی تشریح کرد: ورزشکاران نخبه سه مداله داریم و تعدادی دو مدال المپیک دارند و اکنون تعداد ورزشکاران قهرمانی مان ۳۵ درصد افزایش یافته است ولی باز با استاندارد های جهانی فاصله داریم.
وی ادامه داد: بارها گفتیم که اگر ورزش با بنیان و با ساختار مناسب داشته باشیم، باید اولین کاری که انجام دهیم، این است که ورزش در آموزش و پرورش را باید جدی تر بگیریم و برنامه ریزی دقیق انجام دهیم و طوری نباشد که هرجا معلم نباشد زنگ ورزش بگذاریم؛ من نمی گویم دیگر درس ها تاثیر کمتری دارد، بلکه برای اینکه از لحاظ روحی جامعه ای سالم داشته باشیم باید نگاهی جامع تر داشته باشیم و این رویه را در دانشگاه ها هم ادامه بدهیم.
سلطانی فر با اشاره به تاثیر گذاری ورزش در بین مردم افزود: به غیر از ورزش ما ابزاری نداریم که با پیروزی یک کشتی گیر و یا یک تکواندو کار و یا برد تیم والیبال و غیره یک ملت را شاد کند و با یک سرمایه گزاری محدود چند ده میلیون نفر خوشحال می شوند و غرور ملی ایجاد شده و همچنین شکست در ورزش باعث سرافکندگی می شود.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد هماهنگی و اتحاد و همدلی در ورزش بین آموزش و پرورش و آموزش عالی در زمینه ورزش همگانی و ورزش در محیط کارگری و بخش خصوصی گفت: می توانیم در آینده هم در سلامت جسم و روح و هم بخش ورزش قهرمانی کارنامه و دست آورد های مناسبی داشته باشیم.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه یادآور شد: حق و سهم آذربایجان شرقی از ورزش قهرمانی باید بیش از این باشد؛ در سطح استان ما یک هماهنگی خوبی میان استاندار و نمایندگان مجلس و نماینده محترم ولی فقیه و مدیران ورزشی مشاهده می کنیم که این بستر ساز خوبی برای سرعت گرفتن روند توسعه استان می باشد؛ ما باید مقداری به این بستر سرعت دهیم تا با فراهم کردن سخت افزارها، زیرساخت ها و اماکن ورزشی بخصوص در کوچک و محروم و مناطق روستایی که استعداد های فراوانی داریم، موقعیت ظهور و بروز ورزشکاران قهرمان جدید را فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: تعداد سمن های موجود در سال ۱۳۹۲ شمسی در آذربایجان شرقی ۱۱ مورد بود که در سال ۱۳۹۵ به ۷۵ مورد افزایش یافت و همین رشد در سطح کشور نیز اتفاق افتاد.
گفتنی است بعد از این نشست وزیر ورزش و جوانان به همراه جمعی از تمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس و مسوولان استانی از چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز و بعد از آن بازی فوتسال دو تیم مس سونگون و آتلیه طهران در سالن ورزشی شهید پور شریفی تبریز دیدن کرد.
وزیر ورزش و جوانان به همراه معاونین و روسای فدراسیون ورزشی صبح امروز برای بازید از اماکن ورزشی و تشکیل ستاد ورزشی برای تبریز ۲۰۱۸ وارد تبریز شدند.
خبرنگار: مهدی آب بسته**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
۹۸۵۳/۵۱۸

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین