اخبار گردشگری, گردشگری و توریسم

گردشگری سیستان و بلوچستان نیازمند نگاه توسعه محور دولت است

به گزارش ایرنا علی کرد در همایش «نقش بوم گردی در توسعه اقتصاد گردشگری» بخش مرکزی خاش بیان کرد: صنعت گردشگری در منطقه دارای ظرفیت های بالایی است که وجود جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی و آداب و رسوم سنتی و فرهنگ غنی مردم خاش گواه بر این ادعاست.
وی افزود: شکوفایی اقتصاد خاش با تقویت صنعت گردشگری امکان پذیر است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بنده در کتاب گردشگری خاش به مباحث مهم توسعه ای و زیرساختی این موضوع پرداخته ام که جا دارد به این صنعت مهم پرداخته شود.
وی ادامه داد: عملکرد مقامات میراث فرهنگی کشور در موضوع توجه نکردن به ظرفیت های گردشگری خاش و منطقه ایرندگان و ارتباط نگرفتن با مقامات محلی خاش جای سئوال دارد و باید به گردشگری و صنایع دستی خاش اهمیت داده شود.
نائب رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری در خاش بسیار مظلوم واقع شده است باید اطلس تفتان تهیه و به زیرساخت های بوم گردی و فرهنگ و تاریخ غنی این شهرستان به ویژه مناطق ایرندگان، سنگان و حاشیه تفتان توجه شود.
وی توجه به زیرساخت ها و تهیه برنامه برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری مناطق پشتکوه، مورپیش، تمندان، سنگان، بیرک، سیاه بند، چاهک تفتان، پنج انگشت، کلهر، پیرگل، اسماعیل آباد، ایرندگان و غیره تاکید کرد.
کرد ادامه داد: ظرفیت های بوم شناختی و طبیعت گردی خاش، تفتان، ایرندگان، نوک آباد، ترشاب، سنگان، کولکوه، چاه سالار، گوهرکوه، کارواندر، کوه سفید و غیره ارزشمند بوده و جا دارد که از توان روستائیان و دهیاران در رونق صنعت گردشگری بهره گرفته شود.
شمسی دهمرده جانشین معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: صنعت گردشگری، بوم گردی و اکوتوریسم در مباحث توسعه ای و رونق اقتصادی نقشی ارزشمند دارد و علاوه بر پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر در حفظ و ترویج فرهنگ و هویت فردی و اجتماعی موثر است.
وی اهمیت دادن به مباحث صنایع دستی و بهره گرفتن از ظرفیت بانوان را یادآور شد.
دهمرده بیان کرد: هم اینک مجوز ایجاد چهار واحد بوم گردی در خاش صادر شده که در بخش مرکزی خاش و نوک آباد در حال اجراست.
وی ضرورت راه اندازی سرویس های بهداشتی و مراکز عرضه و فروش محصولات و اسکان گردشگران را متذکر شد.
حجت الاسلام اکبر نیری امام جمعه موقت و رئیس اداره تبلیغات اسلامی خاش نیز گفت: بوم گردی ظرفیت ارزشمندی در جهت رونق دادن به مباحث گردشگری و اقتصادی عاملی تاثیرگذار است.
بخشدار مرکزی خاش هم با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید به بخش گردشگری استان توجه ویژه ای شده است گفت: علیرغم نگاه ویژه دولت و شخص استاندار به مبحث گردشگری و رونق این صنعت در نقاط شهری و روستایی جاذبه های منحصربفرد تاریخی و طبیعی در منطقه نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری هستند.
مجتبی شجاعی بیان کرد: راه اندازی اینترنت در روستاها و مناطق بکر گردشگری و محیط های بوم گردی در روستاها نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.
در این همایش حیدر کرد از هنرمندان معلول نصرت آباد بخش مرکزی خاش به اجرای موسیقی محلی و شعرخوانی در وصف مقام معظم رهبری، تجلیل از خدمات دولت و بیان سرگذشت و چگونگی آشنا شدن با همسر فداکار خود پرداخت.
خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
۷۳۱۰**۶۰۸۱ خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی**انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین