اخبار گردشگری

تزریق خون تازه در رگهای بافت فرسوده بافق با تخصیص چهار میلیارد ریال اعتبار

محمد زاده رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، مشارکت شهرداری در این حوزه را یادآور شد و اظهار داشت: طرح احیا محور فرهنگی،تاریخی از امامزاده عبدالله(ع) تا میدان خان به طول ۲۰۰۰ متر، ساماندهی آب انبار و حسینیه حوض بازو، کاروانسرای زرتشتی و خانه های قدیمی جنب نمایندگی میراث فرهنگی از جمله طرح ها اولویت دار حوزه میراث فرهنگی است.
وی با اشاره به اینکه یک میلیارد ریال به منظور احیا محور فرهنگی، تاریخی امامزاده تا میدان خان در نظر گرفته شده افزود: شهرداری بافق در رابطه با تهیه قرارداد طرح، ۲۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.
فرماندار بافق همچنین با بیان اینکه در شهریور ماه امسال این طرح ها اجرایی می شود تصریح کرد: تامین مصالح برای هر کدام از طرح های مذکور برعهده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان است.
زاده رحمانی با اعلام اینکه آب انبار حوض بازو از زباله های چندین ساله تخلیه می شود خاطر نشان کرد :مرمت این بنا به سبک قدیم است و ساباط و بالانشین آن نیز باسازی خواهد شد.
وی با اشاره به مرمت حسینیه حوض بازو گفت:در این خصوص نیز با همکاری هیات امنا این حسینه تفاهنامه ای با میراث فرهنگی بافق بسته و امضا شده است.
این مسوول همچنین از کف سازی و تملک مغازه های کاروانسرای زرتشتی خبر داد و افزود: خرابه های قدیمی جنب نمایندگی میراث فرهنگی با تخلیه زباله و نصب درب های چوبی ساماندهی می شود تا دیگر مردم شاهد صحنه های ناهنجار و کریه در این قسمت نباشند.
زاده رحمانی ابراز امیدواری کرد: با همراهی و همکاری مردم و مسئولان بار دیگر میراث نیاکان بافقی ها احیا و مرمت شود.
وی که از روند بهسازی و مرمت آثار تاریخی بافق بازدید کرده است گفت: احیای بافت تاریخی شهر از مهمترین اولویت هاست.
فرماندار بافق افزود: تجهیزات و اعتبارات اولیه از سوی فرمانداری به نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برای بهسازی بافت فرسوده، تخصیص داده شده است.
زاده رحمانی از ساماندهی میدان خان و جمع آوری تیرهای برق در این مکان خبر داد و با بیان اینکه صحنه ناهمگونی که امروز در دید مردم ناهنجار است به زودی بازسازی می شود افزود: کمیته برنامه ریزی شهرستان بافق نیمه دوم مرداد ماه سال جاری تشکیل می شود و سعی خواهد شد برای طرح های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری این شهرستان در مجموع اعتبارات خوب دیده شود.
زاده رحمانی همچنین از شهردار بافق تقدیر کرد و گفت: این نهاد تاکنون گامهای مثبتی در جهت حمایت و حفاظت از ابنیه تاریخی بافت فدیم شهر برداشته است.
از ۲۰۰ اثر تاریخی به جای مانده از گذشتگان در بافق ۴۴ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۳۰ اثر هم مقدمات ثبت آنها فراهم شده است.
بافق با ۵۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۱۰ کیلومتری یزد قرار دارد.
۷۵۴۳/ ۶۱۹۷ خبرنگار: اصغرعسکری** انتشار: فلاح
irnayazdd

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبیر:
newsroom@irna.ir



تماس بی واسطه با مسئولین